خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

استان مازندران برای مخلان نظم و امنیت نا امن است/ با مفسدان اقتصادی و اخلاقی هیچ ‌گونه ممتشاتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۸۵۴

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: استان مازندران برای مخلان نظم و امنیت نا امن است و با مفسدان اقتصادی و اخلاقی هیچ ‌گونه ممتشاتی نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،حجت‌الاسلام صادق اکبری در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: هفته گرامی ‌داشت قوه قضاییه فرصتی برای بیان برخی از عملکردها، تلاش‌ها و مجاهدت ‌های سنگربانان عدالت در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: قرآن کریم جایگاه قضاوت را جایگاه بسیار خطیر و رفیع می داند تا جایی که قضاوت را از آن خود دانسته و بعد از خود، به انبیای الهی و در زمان ختمیت انبیا، به امامان واگذار کرده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در زمان غیبت هم قضاوت بر عهده ولی فقیه است گفت: اجرای عدالت، گسترش عدل و داد در میان همه مروم، برخورد با ظالم و احقاق حق مظلوم، وظیفه مهم ما است.

وی افزود: شهید بهشتی گام‌های اساسی در بنیانگذاری دادگستری در زمان استقرار فقه و احکام نورانی اسلامی برداشت و یکی از ماندگارترین یادگاران ریاست شهید بهشتی بر قوه قضاییه، گسترش عدل و داد و احترام به همه قوانین است.

حجت الاسلام اکبری توجه به عدالت را از مهم‌ ترین ویژگی‌ های شهید بهشتی بیان کرد و گفت:  استقلال قاضی و قوه قضائیه از دیگر سیاست‌ های شهید بهشتی بود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: شهید بهشتی می‌دانستند قوه قضاییه در تراز جمهوری اسلامی را نمی‌توان به شکل سنتی اداره کرد و به همین دلیل در ارتقای مدیریت این دستگاه، گام‌های مهم برداشت.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: دستگاه قضایی اگر بتواند از درون و برون، با همکاری دستگاه‌ها و مردم با فساد مبارزه کند کشور عاری از فساد شده و  هجمه هجمه‌ کنندگان اعم از کفار و منافقان کم ‌ترین تاثیری بر مردم نخواهد داشت.

وی افزود: گفته شده اگر دستگاه قضایی کشور سالم باشد همه دستگاه‌ها در کشور سالم می‌ماند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری استان سعی دارد در عدل ‌گستری در میان مردم استان با رعایت قوانین و به دور از تعلق‌ پذیری از خط و جریانی، آنچه مربوط به قانون است در جهت رفع ظلم گام بردارد.

وی گفت: در دستگاه قضایی استان با کمک دیگر دستگاه‌ها با مفسدان اقتصادی و اخلاقی هیچ ‌گونه ممتشاتی نداریم و در جهت امنیت استان با مخلان نظم و امنیت این خطه به شدت برخورد می کنیم و اجازه دست ‌اندازی به حقوق عمومی و سلب آزادی‌ های مشروع از مردم نخواهیم داد.

حجت الاسلام اکبری گفت: برای کسانی که بخواهند در این استان سرمایه گذاری اقتصادی کنند فضا را برایشان ایمن می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز