خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران خبرداد:

راه اندازی مرکز جامع بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۹۷

مدیرکل بهزیستی استان مازندران از راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر امسال در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد گوهردهی در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان، سالجاری در استان مازندران راه اندازی می شود.

وی افزود: در این مراکز مداخلات سم زدایی با استفاده از رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد و مداومت بر مراقبت بیمار صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بیماران پس از پذیرش در این مراکز، وارد مرحله سم زدایی شده و به مدت دو هفته این مرحله را می گذرانند و پس از سم زدایی به مدت 100 روز بصورت نظامند بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی بصورت پایلوت ویژه مردان در 4 استان کشور راه اندازی می شود سالجاری شاهد راه اندازی این مرکز در استان مازندران خواهیم بود و البته راه اندازی مرکز بانوان نیز پیشنهاد شد در صورت تایید سازمان بهزیستی کشور بانوان هم از خدمات مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان باشیم.

گوهردهی ضمن اشاره به خدمات ارائه شده توسط دفتر اعتیاد معاونت امور پیشگیری بهزیستی در راستای کاهش اعتیاد ،اظهار کرد: در حال حاضر 62 مرکز درمان اعتیاد سروپایی تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت دارند که افراد تا سه ماه در این مراکز نگهداری می شوند .

وی با بیان اینکه از این تعداد، یک مرکز دولتی و 61 مرکز غیر دولتی هستند،افزود: 167 نفر در مرکز دولتی و هفت هزار853 نفر در مراکز غیر دولتی از خدمات بهزیستی بهره مند شدند.

گوهردهی ادامه داد: در مراکز اقامتی (بهبودی میان مدت ) به 14 هزار 870 نفر و در دو مرکز شلتر یا سرپناه به  778 نفر در  سال 98 خدمات ارائه شد.

وی همچنین از فعالیت دو مرکز درمان اجتماع مدار(TC) به منظور ارائه خدمات پس از سم زدائی با هدف تغییر رفتار و بازگشت فرد به خانواده و جامعه خبر داد و افزود: 27 نفر در سال گذشته از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

به گفته مدیر کل بهزیستی مازندران در سال قبل یکهزار و 504 نفر از معتادین از 9 تیم سیار خدمات گرفتند.

گوهردهی به مرکز با روش متادون درمانی (MMT) هم اشاره کرد و ادامه داد: افراد زیادی به این مراکز مراجعه کرده و موفق به ترک اعتیاد می شوند.

این مسئول به خدمات بهزیستی در حوزه حمایت از معتادان بهبودیافته اشاره کرد وافزود: بهزیستی بمنظور حمایت از این افراد و برای بازگشت آنان به جامعه، تسهیلات اشتغال به آنان پرداخت می کند.

وی افزود: از مجموع تسهیلات اشتغالزایی56 میلیارد تومانی سال قبل 12 میلیارد تومان به معتادین بهبود یافته پرداخت شد .

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به بازگشت مجدد درصد کمی از معتادان بهبود یافته ادامه داد: حمایت شغلی، خانواده و تغییر نگرش خانواده نسبت به معتاد بهبود یافته از راههای موثر در کاهش بازگشت به اعتیاد این افراد است.

وی افزود: پذیرش در سرپناه های شبانه هفته ی آتی با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می پذیرد.

گوهردهی گفت: بنا داریم در آینده سند وضعیت اعتیاد در استان را طراحی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز