خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

تشدید بازرسی از معادن در سال 99/ مازندران پیشرو در ارائه آموزش های تخصصی ایمنی به جامعه هدف

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۵۶۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تشدید بازرسی ها از معادن و کارگاه های پرخطر با هدف کاهش حوادث ناشی از کار و در راستای برنامه راهبردی سال جاری اداره کل بازرسی کار با عنوان کاهش حوادث در معادن پر خطر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با همراهی سمانه نوری رییس اداره بازرسی کار، میلادی رییس اداره روابط عمومی، مقصودی رییس اداره تعاون کار شهرستان نور، شاهوردیان بازرس کار شهرستان با حضور در معدن زغالسنگ نگین لاویج اسپادانا در منطقه لاویج شهرستان نور، از تونل اصلی و راسته لایه یک و دو و اکلون های آن، وضعیت گاز سنجی و هواسازی و سایر نکات ایمنی به طول حدود یک کیلومتر بازدید کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه این بازدید و در گفتگو با مدیرعامل و کارگران این معدن طی سخنانی اظهار کرد: سال گذشته عملکرد بسیار خوبی توسط بازرسان کار در بازدید از کارگاه های پر خطر ثبت شده است و این مهم در سال 99 قطعا تشدید خواهد شد.

وی افزود: هدف ما از این بازدیدها ارائه آموزش ها، مشاوره ها و نکات لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در کارگاه ها می باشد تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان باشیم.

اصغری با تأکید بر اینکه نرخ حوادث ناشی از کار در مازندران از متوسط کشوری پایین تر است خاطر نشان کرد: از این مهم بسیار خوشحالیم اما قطعا آن را کافی نمی دانیم و انرژی بسیاری در این زمینه خواهیم گذاشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: از سال 92 تا کنون برای بیش از ۲۸ هزار کارگر ساختمانی و هزاران نفر از پیمانکاران و مهندسین به صورت مستقیم و با موضوع ایمنی کار، دوره آموزشی برگزار کردیم و همیشه در این زمینه از برترین ها در کشور هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه از کلاس های آموزشی تخصصی موجب شده که امروزه در استان مازندران کسی نمی تواند بگوید که از ایمنی کار چیزی نمی داند، در واقع با برگزاری دوره های آموزشی مستمر و اطلاع رسانی های گسترده از طریق بازرسان کار، انجمن های مربوطه و این اداره کل موفق شدیم آگاهی مردم شریف استان را در بحث ایمنی کار افزایش دهیم.

اصغری با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی از کارگاه های معدنی و پر خطر درر استان مازندران، خاطرنشان کرد: کارگاه هایی که نواقص ابلاغ شده توسط بازرسان کار را اصلاح ننمایند و یا الزامات ایمنی را رعایت نکنند قطعا در اجرای ماده 105 قانون کار تعطیل خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تأکید کرد: کار در معادن و علی الخصوص معادن زغالسنگ جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و این اداره کل صورت ویژه ای اقدامات لازم را برای تسهیل امور مرتبط با این کارگران خدوم انجام خواهد داد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات بهره بردار این معدن در زمینه رعایت الزامات ایمنی گفت: در بازدید از این معدن شاهد وضعیت بسیار خوبی از نحوه گاز سنجی، استحکام تونل ها، تعبیه دویل های مختلف جهت تهویه هوا و سایر الزامات ایمنی بودیم که خود می تواند الگویی مناسب برای سایر معادن در استان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز