خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران :

جشنواره دانش آموزی«رسول مهربانی‌ها» در مازندران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۵۶

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: جشنواره رسول مهربانی‌ها با محوریت سیره عملی و اخلاقی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا سعدی پور امروز در نشست همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران ضمن گرامی داشت 10هزار و 400 شهید استان و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت بر بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در ترویج تربیت دینی تأکید کرد و گفت: در مازندران 650 دانش‌آموز در 6 مدرسه معارف مشغول تحصیل هستند و طلاب وظیفه هم در آنجا فعالیت می‌کنند.

همچنین از خدمت شبانه‌روزی فرهنگیان استان برای تولید محتوا در ایام تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: از آغازین روزهای تعطیلی مدارس استان با توجه به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت‌های آموزشی و تربیتی از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در حال اجرایی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران به اجرای موفق طرح تربیت حکیمانه با محوریت سوره لقمان در رشته‌های (حفظ، ترجمه، تفسیر، ادبی و پژوهشی) اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 15هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در رده سنی نوجوان و جوان در این برنامه شرکت کردند.

سعدی پور بابیان اینکه جشنواره فرهنگی «مجازندران» با هدف شناخت استعدادها و ظرفیت های دانش آموزان در عرصه های فرهنگی هنری برگزار شد، اظهار کرد: 27هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند و 7هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی بیان کرد: کرونا اگرچه یک تهدید برای حوزه تعلیم و تربیت بوده و مدارس را به تعطیلی کشاند اما یک فرصت تعالی برای حوزه تعلیم و تربیت هم بود چراکه با شیوع این ویروس، شاهد انقلاب آموزشی هستیم.

سعدی پور بابیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان استان 64هزار و 500اثر فاخر در ایام کرونایی تولید کردند،افزود: در بخش الگوهای برتر تدریس نیز 2هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

وی به اجرای پویش تلاوت سوره حمد ویژه دانش آموزان ابتدایی باهدف تقویت دانش آموزان و بهره‌مندی از کرامات این سوره برای رفع بلای کرونا با حضور چهار هزار دانش‌آموز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین 14هزار نفر در پویش تلاوت سوره قدر مشارکت داشتند.

سعدی پور از برگزاری جشنواره عصر انتظار با موضوع مهدویت و انتظار با مشارکت کلیه دانش آموزان استان خبر داد و افزود: هزار و 700 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی به تعامل صداوسیمای مرکز مازندران برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان قرآنی استان در ویژه‌برنامه «ماه بهشت» در ایام ماه رمضان اشاره کرد و افزود: 20 دانش‌آموز قاری و مؤذن استان در این برنامه اجرا داشتند.

سعدی پور از واریز حقوق ائمه جماعات مدارس مازندران در دو بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: 38 دوره آموزش نماز، قرآن و عترت با طراحی نوین و برخط با حضور بیش از چهار هزار دانش‌آموز برگزار شد.

وی به برگزاری جشنواره مصباح الهدی در بیش از چهار هزار مدرسه استان اشاره کرد و گفت: جشنواره رسول مهربانی ها با محوریت سیره عملی و اخلاقی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله علیه وآله وسلم) در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

سعدی پور به اجرای برنامه بهار مهربانی اشاره کرد و یادآور شد: ماه رمضان امسال دانش آموزان و فرهنگیان استان برای کمک مؤمنانه به نیازمندان بیش از 15 میلیارد ریال کمک کردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز