خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

کارگران صدقه نمی خواهند؛ حق شان را بدهند/ بیمه بیکاری فقط برای زنده ماندن کارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۱۹

یک فعال کارگری در مازندران مقرری بیمه بیکاری برای ایام کرونا را ناکافی دانست و گفت: کارگران صدقه نمی خواهند؛ حق شان را بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "نصراالله دریابیگی" گفت: حداقل بیمه بیکاری باید به میزانی باشد که فرد باز مانده از کار بتواند در این شرایط بسیار دشوار، از عهده حداقل هزینه های سنگین زندگی بر آید.

این فعال کارگری تصریح کرد: اگر چه به مشکلات دولت واقف هستیم اما کارگران بیکار شده نباید گرسنه بمانند!

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات مازندران خاطرنشان ساخت: دولت می گوید بیمه بیکاری دوران کرونا و همه فکر می کنند که میلیون میلیون به حساب کارگران بیکارشده در ایام کرونا واریز می شود؛ نخیر! قرار است میزانی مقرری به کارگران پرداخت شود که فقط زنده بمانند!

"دریابیگی" گفت: دولت شرایط ادامه فعالیت کارگاه ها و کارخانه هایی را که به دلیل بحران کرونا به رکود و تعطیلی کشانده شده اند؛ فراهم کند و اگر تعطیلی کارگاه ها را تایید می کند، به کمک کارگران بیکارشده و کارگاه بیاید!

این فعال کارگری گفت: اگر تامین اجتماعی در بحث پرداخت مقرری بیمه بیکاری با کمبود اعتبار مواجه شده از دولت یا هر نهاد دیگری کمک درخواست کند و کارگران را از وضعیت فعلی نجات دهد.

وی گفت: شنیده شده به کارگران بیکار شده از بحران کرونا ماهی 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد! که اگر این چنین باشد باید تاسف خورد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز