خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران:

یک‌هزار و 419 فرصت اشتغال سال گذشته در صنایع دستی ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۸۹۲

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در سال گذشته یک هزار و 419 فرصت شغلی در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیف الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: با صدور مجوز پروانه تولید صنایع دستی انفرادی و کارگاهی یک هزار و 419 فرصت شغلی در سال 98 در سراسر استان در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم شده است.

وی ازکسب 17 نشان مرغوبیت کالا در حوزه صنایع دستی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: آثار حمزه مهدوی، مائده واخیده، ابوالحسن محمدیان، سید رضا موسوی‌راد و علی توکل‌زاده در رشته لاک‌تراشی، مجتبی محسنی و محمد محسنی در رشته خراطی، الهام افشان‌زاده و فاطمه اکبری در رشته نساجی سنتی، مرضیه محبی و علی محبی در رشته سفال، زهرا افضلیان در رشته البسه محلی، عزیزالله حسین‎زاده در رشته کوب‎بافی، ساره خاتون باباجانزاده در رشته حصیر‎بافی و منوچهر ارجمند در رشته قواره‌بری در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع‌دستی منطقه شمال غرب کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران بررسی 35 کارگاه صنایع دستی و ارسال نتایج به وزارتخانه جهت تایید نهایی جهت اعطای گواهی کیفیت را از دیگر فعالیت های معاونت صنایع دستی در سال گذشته یاد کرد و گفت: ساز کمانچه اثر استاد سید جلال حسین زاده مقدس در لیست آثار فاخر به منظور حفظ حقوق معنوی اثربه ثبت رسیده است.

وی با بیان این مطلب که یک میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات در سال گذشته به اشتغال روستایی تعلق گرفت افزود: براساس تفاهم نامه مشترک صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، 3 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی پرداخت شد.

فرزانه، به آموزش یک هزار و 182 شاغل صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: لاک تراشی از جمله رشته های بومی و شاخص استان است که به طور ویژه در دستور کار واحد آموزش معاونت صنایع دستی قرار گرفت.

وی افزود: برپایی 88 بازارچه موقت صنایع دستی و مشارکت در جشنواره های مختلف از دیگر فعالیت های این معاونت در سال گذشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید به ارزش 2 میلیون و چهارصد هزار دلاری صادرات صنایع دستی در سال 98 یادآور شد: در سال گذشته سهم مازندران از فروش صنایع دستی در بازارهای داخلی کشور154 هزار و 531 میلیون ریال بود و یک بازارچه داِئمی نیز در محمودآباد جهت حمایت، تقویت و توسعه مراکز فروش دائمی به بهره برداری رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دسنی گفت: جذب 3 هزار میلیون ریال اعتبار ملی و یک هزار و 900 میلیون ریال اعتبار استانی از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای از دیگر عملکردهای معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در سال گذشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز