خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد :

جلوگیری از 360 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۶۴

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون از 360 مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های این استان توسط راهداران جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن جهانیان با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است ، اظهار داشت : مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

وی ادامه داد : از این رو حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

جهانیان با اعلام این مطلب که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد ، خاطر نشان ساخت : سازه های غیرمجاز در حریم راه های مازندران شناسایی شده و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اعمال قانون برای این سازه ها به زودی انجام می گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان نمود : علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، در این مدت بیش از 53حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها صادر شد.

جهانیان گفت : خواستار عزم و ارادة ملی همه مردم علی الخصوص  مالکین حاشیه راهها در زمینه پاکسازی حریم راهها شد و اظهار داشت : ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راهها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محورها و همینطور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محورها که این مسائل می تواند در سطح وسیع تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان سرسبز و ولایت مدار باشد.

وی در خاتمه تاکید کرد: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه می بایست نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز