خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران:

خرید کلزا در مازندران از مرز 5 هزار تن عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۹۵

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت:کشاورزان مازندرانی از ابتدای فصل خرید دانه روغنی کلزا تاکنون 5 هزار و 67 تن کلزا به ارزش 223 میلیارد و 126 میلیون ریال تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: کشاورزان مازندرانی از ابتدای فصل خرید دانه روغنی کلزا تاکنون 5 هزار و 67 تن کلزا به ارزش 223 میلیارد و 126 میلیون ریال تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان دادند.

بهرام نجفی با اعلام اینکه پرداخت به کشاورزان با توجه به ثبت اطلاعات محموله های دریافتی در سامانه جامع گسترش فن آوری نوین خرید تضمینی صورت می پذیرد افزود: تاکنون 12 میلیارد و 103 میلیون ریال از مطالبات کشاورزانی که کلزای خود را تحویل مراکز خرید دادند به حساب آنها واریز شد.

وی به تعداد مراکز خرید اشاره کرد و گفت : این میزان خرید توسط 12 مرکز از 19 مرکز راه اندازی شده جهت انجام مطلوب فرآیند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا  انجام گرفت.

 نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: با تمهیدات اتخاذ شده 19 مرکز خرید در شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابلسر، آمل و نور، تجهیز شده اند تا عملیات خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مازندرانی در این مراکز صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت : قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 46 هزار و 602 ریال می باشد .

وی تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه کلزا تا 10 درصد ناخالصی و 20 درصد رطوبت قابل خریداری می باشد.

نجفی افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه انجام خواهد شد اظهار داشت : کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.

بهرام نجفی تاکید کرد: در سالجاری هیچ خرید تضمینی کلزا از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز