خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران عنوان کرد:

تداوم اجرای طرح ماهی قزل آلا رنگین کمان با همراهی بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۱۵۵

استاندار مازندران گفت: فاز 2 طرح به منظور تجاری سازی دستاوردهای حاصله در بخش های مختلف و با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در دست اقدام می باشد . ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در نشست با محمود بهمنی، رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در خصوص طرح قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری ( SPF)، گفت: این طرح با هدف کسب دانش فنی و تولید انبوه قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماریزای خاص (spf) در کشور و قطع وابستگی به محصولات خارجی در دستور کار قرار گرفت که فاز یک آن افتتاح شد.

وی افزود: ایجاد اول پایلوت نیمه صنعتی الگویی تکثیر و پرورش غزل الای رنگین کمان با رعایت کامل اصول ایمنی زیستی SPF ، تولید گله ماهیان مولدین پایه ی شناسنامه دار با سلامت بالا از ذخایر ژنی موجود در کشور با 600 مولد ، تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل الا رنگین کمان بارور با سلامت بالا و دارای شناسنامه ژنتیکی و ایجاد بانک ژن بانک اسپرم و مولدین به گزینی شده از دست آورد های مهم فاز اول طرح می باشد.

استاندار با اشاره به تداوم اجرای این طرح، بیان داشت: فاز 2 طرح به منظور تجاری سازی دستاوردهای حاصله در بخش های مختلف طرح با مشارکت و همکاری بخش خصوصی یا شرکت دانش بنیان در دست اقدام می باشد .

وی بر واگذاری فعالیت های استان به بخش خصوصی تاکید داشت و گفت: فاز دوم طرح موصوف در مرحله بررسی و امضای تفاهم نامه با محوریت بخش خصوصی قرار دارد.

حسین زادگان عنوان کرد: این پروژه مهمی است و به نقطه ای رسیده که باید صنعتی شود لذا تمامی موارد مربوط به آن بایست در کمترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز