خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان کارگری مازندران:

استاندار و شورای تامین مازندران به غائله تازه سازمان جنگل ها پایان دهد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۸۹

رئیس مجمع نمایندگان کارگران مازندران از به خطر افتادن ادامه فعالیت 13 شرکت تعاونی حافظان جنگل و بیکار شدن بیش از 2 هزار کارگر تحت پوشش این تعاونی ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، علی اکبر علوی نژاد ،گفت: با اجرای طرح تنفس 10 ساله جنگل ها ازسال 1395 که قراربود؛ ازسال جاری اجرایی شود؛ امنیت شغلی هزاران نفر از حافظان جنگل ها و شاغلین در کارخانه هایی که مواد اولیه آنها چوب می باشد، به خطر افتاده و امروز از اعضای محترم شورای تامین استان مازندران و استاندار تقاضا داریم درباره تصمیمات تازه سازمان جنگل ها و مراتع درباره شرکت های تعاونی طرح حفاظت از جنگل ها که سابقه نزدیک به 30 سال فعالیت دارند؛ وارد عمل شده و از وقوع بحران های کارگری در استان جلوگیری نمایند.

این فعال کارگری به انتشار آگهی در خصوص دعوت از شرکت های تعاونی برای حفاظت از جنگل ها توسط سازمان جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت: درحالی که 13 شرکت تعاونی موجود در استان تجارب لازم را برای مدیریت و حفاظت جنگل ها را دارند؛ به چه دلیلی آگهی چاپ می کنند؟ 

وی نسبت به حذف و تعطیلی شرکت های تعاونی موجود وتبعات ناشی از آن هشدار داد و گفت: این اقدام قطعا نتایج نامطلوبی را درپی خواهد داشت.

وی گفت: معوقات حقوق کارگران شاغل درطرح حفاظت جنگل ها تا فروردین 1399 تسویه شده اما به طور جدی نگران آینده امنیت شغلی کارگران و ادامه حیات تعاونی ها هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز