خبرگزاری کار ایران

یه لقمه مهربونی، سفره ای به وسعت یک شهر؛

اجرای طرح مومنانه عید تا عید در دانشگاه آزاد اسلامی ساری

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۸۱۲

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اجرای طرح مومنانه «عید تا عید» را در دانشگاه آزاد اسلامی ساری در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، اجرای طرح مومنانه، با عنوان «یک لقمه مهربانی» سفره‌ای به وسعت یک شهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی ساری برای تامین غذای روزانه نیازمندانی که به دلالیل گوناگون توانایی تامین نیازمندی‌های اولیه زندگی را ندارند؛ در حال اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری در نشست با خبرنگاران در توضیح این طرح گفت: در ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و آمرزش ویژه برنامه « عید تا عید »از عید تولد امام حسن مجتبی (ع) تا عیدسعید فطر طرح توزیع کمک مومنانه با کمک دانشجویان و اساتید این دانشگاه، بسته‌های غذای گرم در بین نیازمندان شهرستان ساری توزیع می‌شود.

وی افزود: در این طرح هر شب  400-500  غذای گرم با کمک مراکز خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بین محرومان شهرستان ساری توزیع می‌شود.

حسین کرمانیان این امر خیرخواهانه را حاصل کمک‌های دانشجویان و اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه برشمرد که بدون هیچ چشمداشتی در این طرح مومنانه مشارکت می‌کنند.

وی،43 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در مقاطع تحصیلی مختلف را مهم‌ترین پتاسیل و ظرفیتی دانست که در مبارزه با شیوع بیماری کرونا تا توزیع غذای گرم و کمک مومنانه به خوبی ورود پیدا کردند.

کرمانیان تولید و توزیع لوازم بهداشتی را توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد را دیگر اقدام این دانشگاه عنوان کرد.

کمک مومنانه در چارچوب فرمان مقام معظم رهبری

مجتبی اسفندیاری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی بعد از بیماری منحوس کرونا با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری از روزهای نخست دست به اقدامات مختلف در زمینه آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، پزشکی و حمایتی زد و کارهای خوبی در این صورت انجام گرفت، تهیه لوازم پزشکی ، ماسک ،دستکش و گان و توزیع در بیمارستان‌های ساری و قائمشهر را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد.

وی افزود: همچنین این دانشگاه روزانه چند صد تن مواد ضدعفونی کننده را تولید و با همکاری سپاه در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار داد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بسته‌های حمایتی تحت عنوان کمک مومنانه در چارچوب فرمان مقام معظم رهبری با همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان و ساری  تهیه و در ماه‌های اسفند و فروردین ماه بین نیازمندان شهرستان ساری توزیع شد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این دانشگاه بلحاظ مالی در شرایط خوبی قرار ندارد ولی در کمک مومنانه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

مهربانی با طعم غذای گرم

ساداتی رئیس کمیته امداد ناحیه 2 شهرستان ساری در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه کمک در توزیع بسته‌های غذایی در بین نیازمندان ستودنی و قابل تحسین است ، افزود: همچنین در اطعام مهدوی با پخت و تهیه و توزیع غذای گرم کار خوبی انجام داده‎اند.

وی ادامه داد: اگر چه کمک مومنانه در سطح کشور و استان و شهرستان پسندیده است اما  طرح «عید تاعید» و اطعام به محرومان کاری تا عید سعید فطر بر این کمک خیرخواهانه افزون کرده است.

 توجه به خانواده‌های جامعه هدف در کرونا

حجت الاسلام اسلامی مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی مازندران جریان دانشجویی در کنار دیگر اقشار مردم در طرح مومنانه قرار گرفتند،افزود: خانواده دانشگاه آزاد اسلامی جامعه هدف خویش را فراموش نکرده است.

وی ادامه داد: به دلیل بیماری کرونا مردم دچار مشکلات اقتصادی شده دانشگاه آزاد و دانشجویان از ابتدای این موضوع برای رفع مشکلات مردم پای کار بوده و به اقتضائات تکلیفی خودشان عمل کردند.

توزیع هزار بسته افطار در هر شب

کاظمیان مسئول بسیج دانشجویان شهرستان ساری به تلاش‌های انجام شده برای تهیه مواد ضدعفونی کننده در سطح استان، اشاره کرد و گفت: در طرح مومنانه همکاری هزار بسته افطاردر سطح شهرستان ساری توزیع می‌شود.

تولید دستگاه «ونتیلاتور» برای بیماران حاد تنفسی

صالحی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ساری با بیان اینکه دانشگاه آزاد ساری اولین دانشگاهی بود که فیلم آموزشی مقابله با بیماری کرونا را توسط پزشک متخصص که عضو هیات علمی دانشگاه آزاد ساری بود تهیه و در اختیار استانداری مازندران و دیگر نهادها قرار داد، گفت: علاوه بر تهیه الکل و دیگر مواد ضد عفونی کننده، تولید «ونتیلاتور» که با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حمایت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد برای بیماران حاد تنفسی در این واحد دانشگاهی از دیگر اقدامات بوده است.

وی از طراحی باکس ضد عفونی کننده برای ضد عفونی سطوح توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: کار تثبیت این کار انجام شده ؛ درصددیم آن را به تولید انبوه برسانیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز