خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران :

اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با فساد است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۰۴

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر، راهی برای مقابله با فساد است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لائینی امروز در جلسه شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر مازندران، تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر را با ماه مبارک رمضان نوید بخش نتایج فراوان و بهتر از سالهای گذشته دانست و بر جهاد در راه این فریضه الهی تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از آموزه های جدی قرآن و اهل بیت(ع) است که قدر و شان آن از نماز و روزه هم مهم تر و بالاتر است.

 

وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بر همه واجب دانست و احیای آن را در جامعه از ضروریات این فریضه الهی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تنها عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر را کافی ندانست و بر ترویج و توسعه و عمل به این فرهنگ تاکید کرد.

وی افزود: اگر به موضوع امربه معروف و نهی از منکر وسیع نگاه کرده و دستورات آن را اجرا کنیم امورات دیگر نیز به تاسی این امر اصلاح می‌شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی تحقق ملموس و ثمربخش راهبرد جهش تولید را در امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر بنا داریم جهش تولید عملی شود نیاز به جدیت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

 وی برخی فسادها را مانع تولید و توسعه اقتصاد دانست که عرصه را بر تولید و صادرات تنگ و قاچاق را فراوان می‌کند گفت که برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری شناسایی گلوگاه‌های فساد بویژه در حوزه اقتصاد الزامی است.

حجت الاسلام محمدی لائینی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را رسالت و وظیفه همگانی مسلمان برشمرد و تاکید کرد: همه آحاد جامعه در مقابل این فریضه الهی و اشاعه آن در جامعه رسالت دارند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد می‌شود،افزود: ترویج این فرهنگ و فریضه الهی با ظرفیت‌های نظارتی و بازرسی در همه ابعاد جامعه، باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: با توجه در پیش بودن تابستان و اجرای طرح دریا، ستاد ویژه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر با حضور بسیجیان داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ستاد استان در احیاء سالجاری، برای اولین بار مطابق با رویکردهای جدید ستاد کشور اقدام به برگزاری کرسی آزاد اندیشی و اجرای برنامه تریبون آزاد با محوریت نقد و نقدپذیری و مطالبه کرسی از مسئولین با مشارکت فعال دانشجویان و دانشگاه‌ها نموده است.

وی افزود: سال گذشته بصورت محسوس و غیر محسوس از 134 دستگاه در حوزه‌های مختلف نظارت و بازرسی کردیم که طی بازرسی‌ها از مدیران 21 دستگاه برتر در حوزه عفاف و حجاب مطابق شاخصه‌های تعیین شده درمصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قدرانی بعمل آمد.

خلیل صالحی افزود: همچنین به دستگاه هایی که بیشترین اختلاط اتاق در ادارات را دارا بودند تذکر داده شد که پس از بررسی‌های دوباره مدیران 12 دستگاه که جهت رفع موانع موجود کار خاصی انجام نداند جهت اعمال قانون ضمن معرفی به دادسرا بخش عمده ای از مشکلات موجود در این حوزه مرتفع شد.

وی افزود: برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سالجاری برنامه‌های مرکز و استان یک برنامه جامع تهیه و به دستگاه‌ها و ستادهای شهرستانی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز