خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) ؛

کادر سلامت مازندران تقدیر می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۶۴

مدافعان سلامت مرکز درمانی سپاه مازندران همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، مجتبی بلباسی در نشست خبری تحت عنوان تکریم کادر درمانی مازندران با بیان اینکه تکریم از کادر درمانی و تقدیر از تلاش‌های آنان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)،  نمایندگان کادر درمانی بیمارستان ولایت در بخش‌های بستری و درمانی با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و سردار عبداللهی عصر روز جمعه 19 اردیبهشت ماه تجلیل می‌شوند.

وی افزود: همچنین به نمایندگی از بیمارستان‌های استان از دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قدردانی خواهد شد .

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا به کسب رتبه برتر بیمارستان ولایت در شاخص کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان مازندران اشاره کرد و گفت: میزان مرگ و میر بیماران کرونایی از 183 بیمار بستری شده، 5 نفر بود که کمترین میزان فوتی در استان بوده است.

وی  داشتن کادری شاداب، متخصصین مجرب، حضور کادر جوان و بالنده، تجهیزات پزشکی نو،هتلینگ و ساختمان نو و دستگاه اکسیژن ساز را از جمله موارد کسب موفقیت این بیمارستان برشمرد. کسب این عنوان در مواجه با بیمارستان همسان ولایت رتبه ما خوب بوده است.

بلباسی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا در مازندران ،دو هزار و 700 تخت بیمارستانی در استان برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شد .

وی با بیان اینکه پنج هزار و 654بیمار مشکوک به کرونا و سه هزار و 742 بیمار قطعی در بیمارستان های استان بستری شدند، شمار شهدای سلامت استان را 10 تن اعلام کرد.

معاون سلامت سپاه کربلا به فعالیت سپاه در شرایط شیوع کرونا اشاره و غربالگری سلامت کادر درمانی ،پیشکسوتان و بازنشستگان را از جمله فعالیت‌ها برشمرد و افزود: همچنین 45 پزشک و پرستار را به بیمارستان های درگیر کرونای استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گروهای جهادی برای مقابله به کمک بخش بهداشت و درمان ورود پیدا کردند، گفت: حدود 6 میلیون عدد تجهیزات درمانی و بهداشتی تولید و در بین بیمارستان‌ها و کادر درمانی توزیع شد.

 

بلباسی گفت: همچنین 6 میلیون و 500 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده برای رفع آلودگی کرونا در استان توزیع شد.

وی یادآور شد: 5 هزار و 700 نفر روز داوطلبین سپاهی در مراکز درمانی که بیشتر در حوزه خدمات بود به بخش سلامت و درمان کمک کردند.

بلباسی از راه اندازی بیمارستان صحرایی در بابل و چالوس خبر داد و افزود: نقاهتگاه صحرایی در برخی مناطق استان طراحی شد و هزار تخت نقاهتگاهی نیز در استان آماده و تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: بسیج و سپاه با رزمایش هماهنگ همگام با ستاد ملی کرونا توانست وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

بلباسی گفت: ویروس کرونا نوعی جنگ بیولوژیک بود و سپاه در این عرصه به کمک دولت آمد تا مشکلات موجود را مرتفع کند ؛ ارتقاء معاونت بهداشت و درمان سپاه به معاونت سلامت و دفاع زیستی یکی از مهم‌ترین اقدامات سپاه در شرایط بیولوژیک بوده است.

وی افزود: در صورتی که دور دوم این بیماری آغاز شود ، سپاه از آمادگی کامل برای مبارزه با این بیماری برخوردار است. اگر چه مردم مهارت‌های لازم را در مقابله با موج دوم پیدا کردند اما تا تولید واکسن ضرورت دارد مراقبت‌های فردی را در مقابله با این بیماری رعایت کنند.

معاون سلامت سپاه کربلا گفت: بیش از 6 میلیارد تومان خیران برای تامین بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه مشارکت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز