خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ ۱۱۱ موتورسوار در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۳۹۰

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۲ درصدی مرگ موتورسواران در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی عباسی،مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار مراکز،بابل با 17 ، بهشهر و ساری هر کدام با 16 نفر بیشترین شهر و  رامسر ، سوادکوه و نور هر کدام با یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود : ماه های خرداد با 21 ،مرداد با 12 و شهریور با 11 مورد بیشترین و کمترین آن  در  ماه های فروردین ، آذر ، دی و بهمن  هر کدام با 6 مورد ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصیریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 20 سال با آمار 25 فوتی است و کمترین  گروه سنی کمتر از 10سال با 2 فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت 83 نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و 28 نفر در محور درون شهری افزود :  62 نفر در بیمارستان و 48 نفر در محل حادثه فوت کردند.

عباسی گفت:بر اساس بررسی انجام شده از 111 مورد فوتی موتور سواران 56 مورد با سواری ، 13 مورد با  وانت بار ، 17 مورد با کامیون ، موتور با 6 ، واژگونی 6 ،برخورد با شی ثابت 10 و سایر با 3  مورد هستند.

این مقام اجرایی استان در ادامه افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز