خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران عنوان کرد:

مشکلات نیروهای حفاظتی جنگل هر روز بیشتر از دیروز

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۳۹

رئیس مجمع نمایندگان کارگری مازندران گفت:متاسفانه مشکلات نیروهای حفاظتی جنگل تمامی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اکبر علوی نژاد؛ رییس مجمع نمایندگان کارگری استان مازندران در دیدار تشکلات کارگری با استاندار  با اشاره به اینکه نیروهای حفاظتی جنگل در سال گذشته با مشکلات عدیده روبرو بودند ؛ گفت:  مشکلات عدم پرداخت معوقات 5 هزار نفری نیروهای حفاظتی شمال کشور را داشتیم که  با پیگیری های مختلف مشکلات به وزیر مطرح و بررسی شد.

وی افزود: دولت 130 میلیارد تومان بدهی به نیروهای حفاظتی داشت که تا پایان اسفند 98 همه بدهی ها پرداخت شد اما اکنون دوباره در حال تکرار است.

علوی نژاد یادآور شد: طرح تعاونی جنگل نشینان شامل 300 شرکت است و آگهی را عمومی کردند و باید محدود شود که نباید شرکتی که چندین سال کار کرده است حذف شود و شرکت دیگری جایگزین شود! نمی شود شرکتی که 25 سال سابقه دارد کنار گذاشته شود و شرکتی برای حفاظت بیاید که آشنایی به جنگل و گونه درخت ندارد.

سمیه صمدی؛ مسئول انجمن صنفی اساتید حق التدریسی استان مازندران هم با بیان اینکه حق التدریسی ها قرارداد مشخص ندارند ؛ گفت: قرارداد لازمه کار است و حق التدریسی ها از آن محروم هستند و حتی حق بیمه ندارند و حداقل حقوق برای آنان رعایت نمی شود اما کسر مالیات از حقوق دارند.

وی افزود: تعداد واحدهای تعلق گرفته اختیاری است و برخی از دانشگاهها بعد از 4 سال حقوق اساتید را واریز می کنند و با توجه به تعطیلی فعلی  کلاسی تعریف نشد و حق و حقوقی نیست و چون حق التدریسی است توانی برای اعتراض ندارد.

صمدی گفت: برای مدارس غیرانتفاعی هم همین وضعیت وجود دارد و باید تعریف مشخصی برای کارگرانی که در مدارس هستند مشخص و حداقل حقوق کارگری برای این قشر تعریف شود.

در ادامه فاطمه احمدیان؛ مسئول انجمن صنفی معلمان غیر دولتی مازندران هم گفت: معلمان از اسفندماه تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده و برخی از مدارس برای معلمان ترک کار زدند و این مساله چرا باید ایجاد شود.

وی افزود: برخی از آقایان که معلم ورزش و غیره هستند و بانوان سرپرست خانوار که نان آور خانه هستند و باید دیده شوند.

احمدیان اضافه کرد: بیمه برخی از معلمان غیر دولتی با پیگیری اجرایی شد اما عمده مشکلات همچنان باقی است.

 

 

 

 

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز