خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران:

کارگران ساختمانی پول خرید نان ندارند/ دولت کارگران را فراموش کرده؛ خیرین کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۰۰۶

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: کارگران به ویژه کارگران ساختمانی در بدترین شرایط معیشتی به سرمی برند و انتظار داریم دولت هرچه سریعتر حمایت های لازم را از این قشر زحمتکش به عمل آورد.

"سید هادی ساداتی " به مناسبت هفته کارگر در گفت‌وگو با "ایلنا" ضمن تبریک هفته و روز جهانی کارگر به کارگران شریف ایرانی و با اظهار تاسف از اوضاع اسفبار جامعه شریف کارگران، گفت: شایسته نیست که کارگران پس از 40 سال با فقر و نداری دست و پنجه نرم کنند و وعده های دولت محقق نشود.

وی با اشاره به حداقل مزد کارگران در سال 1399، گفت: تورم 41 درصدی و افزایش 21 درصدی حداقل دستمزد کارگران، چه مفهومی دارد؟ 

ساداتی اظهار داشت: می گویند سه جانبه گرایی و در جلسه دستمزد، پیشنهاد نمایندگان کارگری مورد توجه قرار نمی گیرد و نمایندگان کارفرمایان و دولت تصمیم می گیرند و اجرایی می کنند!

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به سال 99 به عنوان "جهش تولید" گفت: کارگران غیرتمند با وجود تمامی مشکلات درسال جهش تولید، برای پویایی و گردش چرخ های اقتصاد از جان مایه خواهند گذاشت، همچنان که سال های گذشته ایثار و فداکاری اشان، موجب پیشبرد صنعت و تولید شد.

ساداتی با اشاره به کمک 10 میلیونی دولت به اقشار آسیب پذیر از جمله کارگران ساختمانی، گفت:کارگران شریف و زحمتکش ساختمانی بیش از دو ماه است که خانه نشین هستند و در فقر وحشتناکی به سر می برند؛ هیچ کارفرمایی حاضر نیست به دلیل کرونا، کارگران ساختمانی را از بیم آن که ممکن است ناقل ویروس باشند، به کارگیرد.

وی از دولت و خصوصا خیرین خواست که کمک‌های خود را از طریق دفاتر انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به دست این کارگران شریف و بی پناه برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز