خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

مردم به مازندران سفر نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۹۹۲

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مازندران، گفت: سفر به مازندران همچنان همراه با مخاطره است و از همگان می خواهم از سفرهای غیر ضروری به این استان پرهیز کنند. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مازندران با بیان این که مدیریت بیماری کرونا در مازندران قابل قدردانی است و از تلاش های استاندار و مدیران مسئول تشکر می کنم، گفت: استان مازندران با توجه به این که در اسفندماه در پیک شیوع قرار داشت، با اقدامات مناسب خوب مدیریت شد.

وی با اظهار این که مازندران با اقدامات مناسب؛ پیشگیری و مقابله خوبی با این بیماری جهانی داشته است و اکنون به لحاظ آماری، ابتلا و بستری در وضعیت بسیار مناسب کاهش قرار دارد، تصریح کرد: تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا به کرونا وجود داشته باشد، یعنی شیوع گسترده ویروس در کمین است.

معاون وزیر بهداشت نسبت به مسافرت به استان های مختلف کشور به ویژه شمال در شیوع بیماری و به خطر افتادن بیشتر کادر درمانی، مردم منطقه و کشاورزان هشدار داد و گفت: به نظر می رسد با توجه به این که حوصله مردم سر رفته و مشکلات اقتصادی نیز وجود دارد، به رعایت مقوله سفر به استان های شمالی به ویژه مازندران کمتر توجه شود، اما تاکید می کنم مسئولان استان باید تدابیر ویژه پیشگیری از کرونا را در نظر بگیرند.

حریرچی با اشاره به این که مازندران همچنان استانی پرمخاطره برای سفر محسوب می شود و با وجود نبودن منع سفربین استانی، نباید به این استان سفر نمود، تاکید کرد: مازندران در معرض خطر است و افزایش سفرها موجب شیوع دوباره خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت، اظهار داشت: رفتار مردم که در ۲ ماهه اخیر با شیوع ویروس کرونا به درستی تغییر کرده است، باید در مقوله پیشگیری و مقابله همچنان تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که دارو و واکسن وجود نداشته باشد با زندگی با کرونا باید عادت کنیم و این یک موضوع جهانی  است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که با توجه به بازگشت ویروس در پاییز و وجود ویروس فصلی آنفلونزا و شرایط استان، باید مازندران برنامه ویژه ای برای آیند ه داشته باشد، افزود: استانداران با داشتن اختیارات تفویض شده باید در پیشگیری و مقابله با ویروس در چنین شرایطی به درستی تصمیم گیری و عملیاتی کنند.  

حریرچی با بیان این که تردد بی جهت، خیابان گردی و سفرهای غیرضروری موجب افزایش مبتلایان خواهد شد، گفت: در استان مازندران باید تدابیر ویژه اندیشید تا شرایط عادی جلوه نکند.  

معاون وزیر بهداشت بر فاصله گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم، شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت، ایزوله و قرنطینه کردن کسانی که تماس نزدیک با بیمار مبتلا داشتند و استفاده از ظرفیت پزشک خانواده از جمله برنامه هایی است که در مازندران باید به آن ها توجه شود.

حریرچی در پایان باردیگر، از استاندارمازندران که مدیریت خوبی در مقابله با کرونا داشت، تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود که این تلاش ادامه داشته باشد.     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز