خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران:

ارتقاء و تعریض در محورهای مازندران نگاه ملی را می طلبد/ تخصیص 800 میلیارد ریال برای چهارخطه نمودن محور کندوان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۰۲

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از تخصیص 800 میلیارد ریالی برای عملیات چهارخطه نمودن محورکندوان محدوده مرزن آباد به سمت دزدبن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید محمد نظری در بازدید  از محور کرج چالوس در محدوده مرزن آباد – دزدبن گفت: این محور با بکارگیری شش اکیپ راهسازی مجزا بصورت همزمان و استفاده از 70 دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی در شش جبهه کاری سرعت بیشتری به خود گرفت .

نظری ضمن اشاره به اینکه ارتقاء و تعریض در محورهای مازندران نگاه ملی را می طلبد از عنایت وزارت راه و شهرسازی برای توسعه، بهسازی و ایمنی محورهای استان و نیز استاندار مازندران که طی مکاتبات متعدد با وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت برنامه ریزی داشته اند، قدردانی کرد . وی تصریح نمود : یکی دیگر از محسنات توسعه جاده ها، رونق بخشی صنعت و بهره گیری مناسب کارخانجات از نهایت ظرفیت تولید خود می باشد.

وی درخصوص مشخصات فنی این پروژه یادآور شد : تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان ( محدوده خروجی شهر مرزن آباد به سمت محور کندوان ) بطول 15کیلومتر با اعتباری معادل 1350 میلیارد ریال در سه قطعه ( قطعه اول به طول 2/3 ریاقطعه دوم به طول 2/7 و قطعه سوم به طول 10 کیلومتر) در سال 97 آغاز و امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبارات مناسب در مدت زمان تعیین شده بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار گیرد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت های این استان به ویژه جاده ها، در دستور کار دولت قرار دارد.

وی در خصوص محور کندوان عنوان نمود : راه تاریخی کندوان با قدمت بیش از 70 سال تنها راه ارتباطی زمینی غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روزهای سال به ویژه مناسبت‌ها و تعطیلات برای جابه‌جایی بار و به ویژه مسافر با وسعتی بسیار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

نظری با اشاره به اهمیت محور کندوان اظهار داشت: وضعیت فعلی محور به‌گونه‌ای است که سطح سرویس جاده در ایام تعطیل بسیار پایین بوده و حتی در بسیاری از نقاط به علت عدم وجود شانه با عرض کافی، توقف یک اتومبیل به علت خرابی و... موجب انسداد کامل یک لاین و ایجاد راهبندان می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به بهسازی و بازسازی گذرگاه دیرپای کندوان که در زیربخش‌های متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار است، نتایجی همچون توسعه گردشگری و اقتصاد محلی و افزایش نشاط اجتماعی خواهد داشت.

 نظری گفت:: در پی رویکرد اخیر دانش بنیان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازی شاهد توجه بیشتر به توسعه و تعریض و بهبود سرویس‌دهی محور کندوان باشیم .

گفتنی است؛عملیات تعریض و بهسازی محدوده مرزن آباد – دزدبن به طول 15کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 1350 میلیارد ریال از آذر ماه سال 97 آغاز و با سرعت مناسبی در حال انجام می باشد .

همچنین عملیات تعریض و بهسازی 5 کیلومتر از این محور نیز در طی سالیان گذشته به اتمام رسیده و در اختیار کاربران جاده ای می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز