خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

مخالفت جهاد کشاورزی با معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه/ توزیع رایگان جوجه در بابل به‌جای جوجه‌کُشی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۶۸

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه به شدت با کشتن جوجه های یک روزه برای جلوگیری از کاهش قیمت مخالفیم، گفت: پیشنهادهای خود را در این زمینه اعلام کرده ایم.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، این روزها خبرهایی مبنی بر معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه واکنش‌ها و نگرانی‌های بسیاری بدنبال داشت و این موضوع درحالی سروصدای زیادی به پا کرد که بحث شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری به وجود آورده است.

علیرضا عطائی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره اظهار کرد: انجمن صنفی جوجه یک‌روزه مکاتبه‌ای با واحدهای تولیدی مرغ مادر انجام داده که برای تنظیم میزان جوجه‌ریزی اقدام به خارج کردن تخم‌مرغ نطفه‌دار کنند.

علیرضا عطائی‌نژاد با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع به شدت مخالف است، افزود: تصمیم‌گیری جهاد کشاورزی در این زمینه جمع‌آوری تخم مرغ و کاهش سن گله و چندین موارد دیگر بوده است و در این زمینه پیشنهادات خود را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: چون تولیدکنندگان تصور می‌کردند پیشنهادهای جهاد دیر جواب می‌دهد این اقدام فوری را انجام دادند.

عطائی‌نژاد با اعلام اینکه آمار دقیقی از اینکه چه تعداد واحدها نسبت به این کار اقدام کردند هنوز جنع‌بندی نشده و درحال بررسی هستیم، تصریح کرد؛ البته براساس بررسی‌های به عمل آمده خیلی از مرغداران راغب به این کار نبودند حتی یکی از واحدهای مرغ مادر در بابل به‌جای جوجه‌‌کُشی اقدام به توزیع جوجه به‌صورت رایگان در سطح روستا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز