خبرگزاری کار ایران

در سال جهش تولید؛

بانک ملی؛ طومار تولید در چوب و کاغذ مازندران را پیچاند/خواب آشفته آینده پویا برای بزرگ ترین کارخانه تولید کاغذ

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۵۵

از نماینده عالی دولت در استان، نمایندگان مجلس و تمامی آنانی که می توانند از بروز فاجعه ای تازه در استان جلوگیری کنند؛ انتظار می رود وارد میدان شده و تصمیمی صحیح برای منافع و مصالح چوب وکاغذ وصنعت مازندران اتخاذ کنند.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "جهش تولید" نامگذاری شده؛ تصمیمات غیر معقول درباره شرکت های چوب و کاغذ مازندران و نکاچوب در حال اجراست که می تواند امنیت شغلی هزاران کارگر و اصل تولید را زیر سوال ببرد.

چند سالی است نشانه هایی از بلوغ و پویایی در این شرکت  دیده نمی شود؛ کارخانه ای که اشتغال مستقیم بیش از۲ هزار کارگر و اشتغال غیر مستقیم ۱۰ هزار نفر را فراهم کرده بود؛ چندی است با بحران های زیادی روبه رو شده و اخبار نگران کننده مدام از این واحد تولیدی به گوش می رسد و حکایت نکاچوب که بماند وقتی دیگر...

به راستی چه بلایی برچوب و کاغذ مازندران که در سالهایی نه چندان دور اعتبار صنعت استان مازندران محسوب می شد؛ آمده که اینک چرخ هایش آرام آرام از حرکت می ایستند و زمزمه فروش کارخانه از طریق "مزایده" به گوش می رسد.

عده‌ای این روزها بحث تنفس جنگل و کمبود مواد اولیه کارخانه‌ای همچون چوب و کاغذ را پیش می‌کشند و شاید توجیه شان این  باشد که با فروش کارخانه؛ مشکلات پیش روی این واحد بزرگ صنعتی کاهش یابد؛ اما فروش کارخانه و ادامه تولید با چه تضمینی؟!

آنانی که دستی بر آتش دارند؛ مصیبتی را که از جانب شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بر کارخانه نساجی مازندران و اینک چوب و کاغذ مازندران را وارد شده؛ فراموش نکرده و می گویند: استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی برخروج نظام بانکی از کارخانه‌داری ، بهانه‌ای بیش نیست و واگذاری کارخانه‌ای همچون چوب و کاغذ و نکاچوب؛ به معنای تاراج بیت المال و فرار مسئولان شرکت سرمایه ‌گذاری بانک ملی از مسئولیت‌های قانونی شان است.

کارگران چوب و کاغذ مازندران سال‌های متمادی در آرامش و آسایش خاطر به کار مقدس تولید مشغول بودند و هیچ دغدغه ای جز تلاش بیشتر برای پویایی تولید در چودب و کاغذ نداشتند و مدت هاست که به دلایلی نظیر تغییرات مکرر در سطح هیات مدیره و انتصاب مدیرانی از جنس غیر صنعت و ورود برخی سیاسیون و اعمال نظرشان درباره سرنوشت کارخانه ؛ آرامش روحی و روانی‌شان به هم ریخته و امروز به شدت نگران آینده کارخانه و امنیت شغلی خویش هستند.

از نماینده عالی دولت در استان؛ نمایندگان مجلس دهم و منتخبان مردم در مجلس یازدهم و تمامی آنانی که می توانند از بروز فاجعه‌ای تازه در استان جلوگیری کنند؛ انتظار می رود   وارد میدان شده و تصمیمی صحیح برای منافع و مصالح چوب وکاغذ  وصنعت مازندران اتخاذ کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز