خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اعلام کرد:

مشارکت سمن‌ها در فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۱۸

سمیه قاسمی طوسی از مشارکت سمن‌ها در فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سمیه قاسمی طوسی با اشاره به ظرفیت سمن‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله افزایش آگاهی عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی در این شرایط خاص، گفت: از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سمن‌های فعال در این حوزه خواسته شد ضمن ارائه ایده های خلاقانه ای که در شرایط امروز جامعه با کمترین هزینه قابل اجرا است و با طراحی پوستر‌هایی با مضامین آموزنده و آگاهی‌بخش و انتشار آن در فضای مجازی با فرمت قابل چاپ، در افزایش آگاهی عمومی جامعه مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: چالش «کروناویروس» چالشی به معنای واقعی کلمه بی‌سابقه است و با توجه به قدرت ماندگاری بالا و شیوع سریع این ویروس، دولت و حاکمیت به‌تنهایی نمی‌تواند آن را مهار کند و آحاد مردم و در راس همه، سازمان های مردم نهاد باید کمک کنند و ضمن ارائه ایده های خلاقانه و آگاه کردن دیگران به رعایت نکات بهداشتی لازم و ماندن در خانه با روش های هنرمندانه و مبتکرانه، به دولت و همچنین کادر درمان کمک کنند تا چرخه شیوع شکسته شود.

وی در همین زمینه تأکید کرد: آگاهی عمومی جامعه برای رونق دادن به کسب و کارها در دوران کرونا و در خانه ماندن و سرگرم شدن و طیف گسترده‌ای از امور باید بالا برود؛ به بیان دیگر، اگر دانش عمومی مردم در این زمینه‌ها افزایش یابد، خطای آنان نیز کاهش می‌یابد و بهداشت فردی را بیشتر رعایت خواهند کرد و برای امور غیرضروری بیرون نخواهند آمد و از ماندن در خانه نیز خسته و کلافه نخواهند شد و حتی قادر به رونق کسب و کار خود در چنین شرایطی خواهند بود.

سمیه قاسمی طوسی با اشاره به ملی بودن این طرح، خطاب به سمن‌های حوزه زنان و خانواده استان مازندران گفت: انتظار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سمن‌هایی که از خدمات معاونت در مقاطع مختلف از قبیل شرکت در دوره‌های آموزش رایگان برخوردار و توانمند شدند این است که در چنین شرایطی به‌عنوان رابط بین مردم و دولت عمل کنند و برابر اساسنامه، مسئولیت اجتماعی را که در قبال مردم دارند را به انجام برسانند و در افزایش آگاهی مردم مشارکت کنند.

وی همچنین گفت: معاونت امور بانوان ریاست جمهوری 6 حوزه را برای تنظیم این پوسترهای آموزشی و طرح های خلاقانه تعیین کرد و هر کدام از سمن‌ها باتوجه به زمینه فعالیت و بر اساس اساسنامه خود، می‌تواند یک، دو و یا همه آنها را انتخاب و مشغول فعالیت شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین حوزه‌های شش‌گانه مورد نظر را «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «تعمیق باورهای دینی و تحکیم خانواده»، «اشتغال و کار آفرینی»، «بهداشت و سلامت»، «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» و «محیط زیست» معرفی کرد و گفت: سمن‌ها با توجه به زمینه کاری خود، جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، رونق اقتصاد . کسب و کارها در این دوران و سرگرمی‌های سالم و سازنده برای دوران قرنطینه، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و اثرگذار و قابل اجرای را پیش‌بینی و در قالب پوستر‌های جذاب (در فضای مجازی و قابل استفاده در برنامه‌های موبایلی و همچنین با فرمت قابل چاپ) طراحی و در اختیار عموم قرار دهند.

طوسی گفت: سمن‌ها می‌توانند علاقمندی‌شان را بر اساس تقسیم‌بندی شش‌گانه اعلام و فعالیت‌های حوزه کاری خود را جمع‌آوری کند تا از طرف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به معاونت زنان ریاست جمهوری انعکاس داده شود.

وی در پایان گفت: این طرح در اختیار دفتر اجتماعی استانداری مازندران نیز قرار داده شد تا دیگر سمن ها نیز مشارکت کنند و توان و ظرفیت خود را در طرح ایده های خلاقانه در شرایط خاص به کار بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز