خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش ۷ درصدی مصدومین تصادفات رانندگی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۱۲۲

علی عباسی از کاهش 7درصدی مصدومین تصادفات رانندگی در استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عباسی با بیان اینکه ۸۳ درصد از فوت شدگان بومی هستند،تصریح کرد : جاده های برون شهری با۴۰۹ مورد و محور درون شهری با ۱۵۹ نفر و راه روستایی با ۲۵ فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با ۱۰۳ بابل با ۸۳ و آمل با ۷۹  بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۹ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال، 14هزار و 24نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7درصد کاهش داشت. 

عباسی در خصوص بیشترین و کمترین مصدومان شهرهای استان گفت : بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ،ساری و میاندرود با 2 هزار ۹۷۰نفر ،بابل با ۲هزار ۱۶۲ نفر و آمل با هزار ۶۷۴نفر بیشترین  و شهرستان فریدونکنار با۲۶۷ نفر کمترین آمار مصدومان تصادفات رانندگی  در آن به ثبت رسید. 

 این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز