خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

ماندن در خانه؛ پازل مبارزه با کرونا را کامل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۸۷۷

پازل مبارزه با کرونا بدون همدلی و همکاری هموطنان کامل نمی‌شود، با ماندن در خانه سعی کنیم هر چه زودتر این بیماری را در کشور ریشه‌کن کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،"کرونا" شاید منفورترین واژه ای است که این روزها نُقل صحبت‌های مردم شده ، مهمان ناخوانده‌ای که بعد از گذر از مرزهای ایران در بسیاری از شهرهای کشورمان و یا به عبارت بهتر بیشتر کشورهای جهان آفتابی شده است، موضوعی که دنیا را با چالش بزرگی در زمینه‌های مختلف مواجه و زندگی عادی ساکنان این کره خاکی را مختل کرده است.

با ورود این بیماری به کشورمان  و شیوع آن در بین مردم وزارت بهداشت زنگ خطر این بیماری را به صدا درآورد  و عمل به توصیه‌های بهداشتی از مهم‌ترین مطالبات وزارت بهداشت قرار گرفت و تاکید شد که مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند. و چنانچه با علائم ویروس کرونا که شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و سردرد و تب مواجه شدند به مراکز درمانی مراجعه کنند در غیر اینصورت با شستشوی دست‌ها با آب و صابون یا محلول‌های ضد عفونی کننده،پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه یا سرفه، خودداری از تماس نزدیک با افرادی که علائم شبیه به آنفولانزآ یا سرماخوردگی دارند و... خودداری کنند.

کرونا به مرور زمان در سر خط اخبار قرار گرفت و شرایط جامعه را سخت و به مرور زمان سخت‌تر هم کرد با گسترش این ویروس شمار مبتلایان به این بیماری افزایش یافت و به همان ترتیب توصیه‌های بهداشتی  برای خود مراقبتی نیز افزون‌تر و اماکن عمومی نیز با شیوه‌های گوناگون توسط دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و همچنین نیروهای مردمی ضدعفونی شد اما بنا به دلایل مختلف از جمله خروج غیرضروری افراد از خانه و همچنین سفرهای غیر ضروری این ویروس با سرعت بیشتری شیوع پیدا کرد ، بطوریکه مقام معظم رهبری با صدور فرمانی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم و مقاله با ویروس کرونا شدند.

ستاد ملی مبارزه با کرونا هم در اطلاعیه‌ای دیگر با تاکید بر اینکه خانه امن‌ترین مکان برای دور ماندن از این ویروس است توصیه کرد که مردم بمنظور حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده و دیگر شهروندان از خانه‌هایشان خارج نشوند و بطور جدی از سفر پرهیز کنند.

زنگ خطرکرونا در مازندران به صدا درآمد

استان مازندران هم متاثر از این بیماری در شرایط بحرانی قرار گرفت و زنگ خطر این استان نیز به صدا درآمد و مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواستند به منظور حفظ سلامتی درخانه‌هایشان بمانند و هم میهنانمان نیز این روزها  از سفر به این استان خودداری کنند البته تاکید پزشکان و متخصصان هم در خانه ماندن است.خلاصه اینکه اکنون شرایط مازندران نیز مثل دیگر استان‌های کشور عادی نیست.

هرگونه کوتاهی که منجر به شیوع ویروس کرونا شود پذیرفته نیست از جمله تاکیدات مهمی است که از سوی احمد حسین زادگان استاندار مازندران در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای این استان مطرح شد .

انجام عمل غربالگری در ایستگاه‌های بازرسی مستقر در ورودی‌های استان و قرنطینه مسافران مشکوک به ویروس کرونا به مدت 14 روز از دیگر نکات مهمی است که حسین زادگان بر آن تاکید دارد و اذعان میکند در شرایط فعلی این استان شرایط میزبانی از گردشگران و مسافران را ندارد.

آمار‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مردم، هنوز خطرات ناشی از کار‌هایی که این روز‌ها انجام میدهند را نمی‌دانند و متاسفانه هنوز برخی‌ها گوششان به توصیه‌ها برای نرفتن سفر‌های تفریحی؛ بدهکار نیست.

خانه امن‌ترین مکان برای دوری از کرونا

مسلما این شرایط موقتی است؛ با برچیده شدن ویروس کرونا مردم دیار علویان که به میهمان نوازی شُهره اند همچون گذشته از مسافران و گردشگران میزبانی خواهند کرد و باری دیگر جنگل و دریای این خطه سرسبز شاهد ورود اقوام مختلف از سراسر کشور ایران عزیزمان خواهد بود پس تا آن زمان با همدلی و همیاری یکدیگر و با ماندن در خانه‌هایمان همپای مدافعان سلامت پازل شکست کرونا را کامل خواهیم کرد .

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، بیماری کرونا به مرحله همه‌گیری رسیده است و این مسئله را نباید دست کم گرفت و باید درک کرد که این روز‌ها بیماری کرونا از هر زمان دیگری به ما نزدیک‌تر است و امن‌ترین جا برای ما، ماندن در خانه است، پس در خانه بمانیم.

زهراشریفی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز