خبرگزاری کار ایران

دریابیگی مطرح کرد:

انتقاد از بی‌توجهی‌مسئولان به وضعیت کارگران و بازنشستگان/ غریبانه کار کردند و مظلومانه به خاک می روند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۸۷۵

فعال باسابقه کارگری و مسئول کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به شرایط ویژه کشور و استان در خصوص ویروس کرونا گفت: کارگران و بازنشستگان مراقب سلامتی خود باشند؛ به امید مسئولان محترم نباشند!

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی نماینده کارگری در استان مازندران، با اشاره به ماده 147 قانون کار که به وظایف حاکمیت در خصوص نظام بهداشتی و درمانی کارگران اشاره دارد؛ از مقامات استانی و مدیران مسئول و اداره کل تعاون  و تامین اجتماعی مازندران به شدت انتقاد کرده و می‌گوید: در یک ماهه اخیر یک نفر از مسئولان استانی حال ما را نپرسیده و ظاهراً فقط خداوند متعال ما را برای خودکفایی و سازندگی کشور آفریده است!

دریابیگی، با اشاره به فوت‌غریبانه برخی از همکاران بازنشسته خود در کانون‌های بازنشستگی گفت: این بندگان خدا در غربت از دنیا رفتند و مظلومانه به خاک سپرده شدند و در این مدت هیچ یک از مسئولان محترم حال ما را نپرسیدند و قطعا نمی دانند چه برسرخانواده های کارگران و بازنشستگان می آید!

وی با اشاره به فعالیت حدود 30 کانون بازنشستگی در استان که از جمله نهادهای غیردولتی ومردمی مازندران محسوب می شود؛ گفت: تمامی دفاتر کانون های بازنشستگی استان را تعطیل کرده ایم تا جان بازنشستگان به خطر نیفتد؛ آقایان مسئول در بهداشت و درمان استان تاکنون یک عدد ماسک به بازنشستگان و کانون های بازنشستگی نداده اند!! مگر ما آدم نیستیم و جان ما ارزش ندارد؟!

وی صریحاً از شخص استاندار و مدیرکل تعاون و کار استان به دلیل جویا نشدن وعدم پیگیری مشکلات اولیه کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: شعبه های تامین اجتماعی استان مازندران، دائماً گندزدایی می شوند؛ خب آقایان مسئول برای گندزدایی و ضدعفونی کردن تشکیلات بازنشستگی و خانه کارگراستان چه امکانات و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار داده اند؟

دریابیگی مراتب نگرانی عمیق خویش درباره وضعیت معیشتی وسلامت جسمانی و روانی کارگران زحمتکش شهرداری وکارگران ساختمانی را اعلام نمود و گفت: این قشر شریف و پرتلاش و بی پناه با دریافتی های اندک خود که درحدود 1.5 میلیون می شود زندگی کنند ویا مراقب سلامتی خود باشند!

مسئول خانه کارگرتشکیلات مازندران وکانون های بازنشستگی استان به بخشنامه ابلاغی دولت درباره دورکاری کارکنان دولت اشاره کرده و گفت: تکلیف کارگران روزمزد و قردادی که امنیت شغلی شان مدام در خطر است؛ چیست؟ آیا اینان می توانند مشمول بخشنامه دورکاری دولت باشند؟

وی در پایان مطالب خود با اشاره به موارد مطروحه درباب دستمزد کارگران و بازنشستگان و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می گوید: هرچه می گوییم گوش شنوایی وجود ندارد؛ منتخبان مردم استان و کارگران و بازنشستگان درمجلس یازدهم به دور از هرگونه شعار و وعده به فکر کارگران و بازنشستگان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز