خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

کرونا را با همراهی مردم شکست می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۱۵۴

استاندار مازندران گفت: با سیاست های محدود کننده و همراهی مردم به کنترل کرونا امیدوار هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا ویروس که با حضور محمد مهدی ناصحی ، نماینده ویژه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با آلودگی ویروس کرونا در منطقه یک کشور برگزار شد، با اشاره به این که مشکلات، مسایل و نیازمندی های لازم در این راستا در این جلسه اعلام شد افزود: موضوع بستن ورودی های استان و قرنطینه، باید در سطح ملی تصمیم گیری شود و در آغاز ما در استان به این موضوع اندیشیده ایم و بصورت مکتوب تقاضا و پیگیری کرده ایم، لیکن در جلسه ملی مقرر شد که این کار فعلا در استان ها و کشور صورت نگیرد.

وی با اشاره به سیاست های محدود کننده از جمله اجرای طرح تب سنجی برای مقابله با کرونا افزود: بر اساس آمار در هفته اخیر شاهد کاهش در تعداد مسافران ورودی به مازندران هستیم و برای پیروزی کامل در این راه، مردم باید همکاری کامل داشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه هتل ها ، واحدهای اقامتی و خانه مسافرها نیز در اختیار مسافران قرار نمی گیرد، گفت: نصب چادر برای استقرار مسافران را نیز در جلسه ستاد ممنوع کرده ایم و مسافران باید آگاه باشند که برای سلامتی خودشان و مردم مازندران باید از سفر به استان پرهیز کنند.

وی با اشاره به این که زیرساخت های استان در شرایط غیرعادی و بحرانی برای سرویس دهی کافی نیست و مسافران باید به این مساله توجه کنند، عنوان کرد: تخت های بیمارستان و مشکلات دارو و درمان امکان پاسخگویی برای این شرایط را از ما سلب می کند.

فرمانده قرارگاه زیستی استان گفت: برای اجرای این مصوبات، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همراهی می کنند، اما در ادامه کار اگر احساس کنیم که این اقدامات بازدارنده نیست، تصمیمات محدودکننده و جدیدی به تناسب شرایط اتخاذ خواهیم کرد.

استاندار با بیان این که در ستاد ملی برای رعایت حال مردم و واحدهای تولیدی، تصمیماتی اتخاذ شده است، ابراز داشت: در استان نیز تصمیم گرفتیم تا برای کسانی که در بازپرداخت اقساط و قبوض خود دچار مشکلاتی در این شرایط ویژه هستند، مدارا شود.

حسین زادگان با اشاره به این که باید مثل دوران جنگ در کنار هم و با هم باشیم، افزود: دولت همه امکاناتش را بسیج کرده و مردم نیز کاملا همراه هستند.

وی گفت: بر اساس آخرین رصدها مردم مازندران بسیار خوب در این شرایط همراهی کرده اند و کمتر در اجتماعات و بازار حضور می یابند، اجتماعات محدودتر شده و خوشبین هستیم که از متوسط استان های دیگر زودتر بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

حسین زادگان در خصوص مشکل کمبود اقلام بهداشتی با اشاره به این که اکنون بیش از 20 استان درگیر کرونا هستند و تقاضا برای این اقلام به شکل فزاینده ای افزایش یافته است، افزود: بخشی از این اقلام توسط وزارت صمت تامین می شود اما توصیه می کنیم که افرادی که نزدن ماسک مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند و درگیر بیماری خاصی نیستند، از آن استفاده نکنند.

استاندار مازندران با بیان این که برای حل این مهم و رفع مشکلات شرکت های داخلی بویژه تامین مواد اولیه برای تولید مضاعف به معاون اقتصادی استانداری ماموریت دادیم، افزود: با اجرای این مصوبه بخش قابل توجهی از مشکلات در این مسیر  حل می شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز