خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

شالیکاران از فروردین خزانه‌گیری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۷۶۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خزانه‌گیری برنج در نیمه اول اسفندماه به کشاورزان توصیه نمی‌شود، تأکید کرد که از فروردین ماه کشاورزان می‌توانند اقدام به انجام این‌کار کنند.

به گزارش ایلنا از ساری،عزیزاله شهیدی‌فر درباره انجام خزانه‌گیری برنج در اراضی شالیزاری گفت: خزانه‌گیری برنج در نیمه اول اسفندماه به کشاورزان توصیه نمی‌شود و از ۲۰ اسفندماه به بعد مخالفتی با این کار نداریم اما از فروردین ماه کشاورزان می‌توانند اقدام به انجام این‌کار کنند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و میزان ذخیره آبی مطلوب در آببندان‌ها و سدها و سیرابی اراضی کشاورزی که در پی بارندگی‌های اخیر پیش آمده، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همه سطوح اراضی شالیزاری استان به کشت برنج اختصاص پیدا کند و دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شخم و شیار و آب تخت اراضی شالیزاری یکی از مباحث مهمی است که کشاورزان نباید از آن غافل شوند، گفت: کشاورزان فرصتی که تا پایان سال دارند باید آب تخت و شخم و شیار را در اراضی شالیزاری انجام دهند تا زمین برای کشت برنج آماده شود و هم در مبارزه با آفت و بیماری‌ها مدیریت شود.

وی افزود: اگر کشاورزان از هم اکنون در انجام شخم و شیار و آب تخت شالیزارها اقدام کنند سبب استفاده بهینه از روان آب‌های موجود و کاهش نیاز آبی می‌شود.

شهیدی‌فر درباره تامین سوخت در فصل کشت و کار به کشاورزان گفت: خوشبختانه مشکلی در تامین سوخت به کشاورزان برای فعالیت در اراضی شالیزاری نداریم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز