خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میاندورود:

ایمن سازی جاده گهرباران در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۷۶

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میاندورود گفت: محور گهرباران با تامین اعتبار لازم در حال ایمن سازی است تا شاهد حوادث ناگوار در این محور نباشیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از میاندرود، کامل نصراللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راهها در هر جغرافیایی به عنوان محور توسعه محسوب می شوند و به اعتقاد کارشناسان٬ با احداث راه و ارائه خدمات این بخش٬ شاهد توسعه زیرساختهای اقتصادی٬ اجتماعی و اشتغال و.. مردم نیز خواهیم بود، اظهار کرد: استان مازندران هم با دارا بودن ۱۰ هزار کیلومتر راه جزء سه استان پرتردد کشور است که این حجم از رفت و آمد نشان از اهمیت توسعه راهها و نگهداری مناسب و استاندارد سازی آن در مازندران دارد در این میان میاندورود با اختصاص 182کیلومتر راه  همچنین با دارا بودن فرودگاه،راه آهن، دریا،جاده و منطقه کوهستانی نقش مهمی در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه جاده و راهها نقش مهمی در توسعه منطقه دارند و حفظ و نگهداری آن وظیفه همه مردم است،افزود: جهت ایمن سازی راهها عملیات راهداری مستمر مانند پاکسازی حریم ،نصب علائم،شستشوی علائم،علف تراشی،جمع آوری خاکهای نباتی نصب چراغ چشمک زن  توسط راهداران انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میاندورود گفت: این اداره در زمینه  ' مازندران پاک '  که از تاکیدات استاندار محترم است اقدامات مناسبی شامل پاکسازی حریم راهها، کاشت نهال در حریم راهها، ورفیوژ میانی، شستشوی تابلو و علائم،تعویض تابلوهای معیوب، خط کشی راهها و روکش رویه آسفالتی گام های موثری برداشته شد.

وی افزود: 40کیلومتر از مناطق کوهستانی این شهرستان که برف گیر بودند امسال طی چند مرحله برف روبی،نمک پاشی و بازگشایی شد،علاوه بر این، 4 نقطه حادثه خیز شهرستان مانند  پل نکا چوب،سه راه گهرباران چهارراه  ورکلا و سه راه پنبه چوله به تجهیزات روشنایی مجهز شدند.

نصرالهی گفت: نگهداری  500متر بالادست  و هزار متر پایین دست پلها به عهده  اداره حمل و نقل جاده ای است و هرگونه برداشت مصالح در این بازه خلاف می باشد و در صورت مشاهده از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل محور توسعه پایدار است ادامه داد : در بحث حمل ونقل  دو شرکت مسافربری وسه شرکت باربری در شهرستان فعال است که وجود ترمینال اتوبوسرانی برای شهرستان نیز ضروری است.

این مسئول تاکید کرد: حفظ  و صیانت حریم قانونی  راهها  وظیفه ذاتی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است و هرگونه ساخت و ساز تا100متر بعد از حریم قانونی  باید با صدور مجوز از این اداره انجام گیرد درغیر این صورت با متجاوزین برخورد می شود.

 وی ادامه داد: وجود دستفروشان در حریم قانونی راه و همچنین دپوی مصالح ساختمانی و هر گونه اقدام مشابه  توسط اشخاص در حریم قانونی راهها با توجه به اینکه برای کاربران جاده ای تهدید محسوب می شود،تخلف است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میاندورود تاکید کرد: محور گهرباران با تامین اعتبار لازم در حال ایمن سازی  می باشد  از جمله  دیگر اقدامات این محور نصب حفاظ جانبی طرفین جاده،احداث سرعت گیر های سینوسی استاندارد، خط کشی مسیر، نصب روشنایی در تقاطع و نصب تابلو علائم مرتبط و همچنین ادامه تعریض محور تا سه راه گهرباران هستیم تا شاهد حوادث ناگوار در این محور نباشیم.

وی افزود: امروزه با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب در منطقه  برای افزایش رونق صنعت  گردشگری در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی  راه می تواند، بستر مطلوبی را برای جذب توریست فراهم آورد در نتیجه همه ما باید نسبت به حفظ حریم راهها احساس مسئولیت کنیم تا راهی مناسب تحویل آیندگان دهیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز