خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مسافران در مبادی ورودی به مازندران تست کرونا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۶۰

به دستور استاندار مازندران پایگاه تست کرونا در مبادی ورودی استان دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، احمد حسین زادگان با اعلام این خبر اظهار کرد:: با هماهنگی انجام شده با ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد در مبادی ورودی استان پایگاه‌ها و گیت‌های تست کرونا دایر شود، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مازندران مسئولیت برپایی أین کمپ‌ها را برعهده دارند.

وی ضمن اینکه از هموطنان خواست از سفر غیر ضروری به مازندران خودداری کنند، افزود: برگزاری هرگونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و رویداد‌های عمومی تا اطلاع ثانوی در مازندران ممنوع است.

استاندار مازندران گفت: مدارس و دانشگاه‌های استان تا پایان هفته تعطیل است، تداوم این تعطیلی با نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران بررسی و اعلام خواهد شد.

وی افزود: اداره کل صنعت، معدن وتجارت موظف شد بر روند بهداشت عمومی اصناف نظارت کند و آگاهی‌های لازم را به بازار ارائه کند، نقل و انتقال پول در بازار هم باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

حسین زادگان گفت: هتل ها، اماکن اقامتی و پذیرایی، کافه‌ها و تالار‌ها به لحاظ بهداشتی مورد بازرسی جدی مراکز بهداشت و درمان و صمت قرار بگیرند.

استاندار مازندران ادامه داد: تا اطلاع ثانوی محیط‌های ورزشی و استخر‌ها تعطیل خواهند بود. اماکن مذهبی هم با نظارت اوقاف مدیریت شوند و فعلا محل حضور پرتعداد مردم نباشند.

حسین زادگان افزود: از مسافران می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی به مازندران سفر نکنند، بهترین مکان برای دور شدن از خطرات کرونا پرهیز از تردد‌های غیر ضروری است.

استاندار مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی و حتی خصوصی به دلیل تعطیلی مهد کودک‌ها زمینه دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال را اجرایی کنند.

افزود: وی با اشاره به اینکه اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها تامین شده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم شهرداری‌های استان مکلف هستند تا ضدعفونی خودرو‌های حمل و نقل عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند و با تبلیغات شهری زمینه آگاهی شهروندان را ارتقا بخشند

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بانک‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش نفت مکلف هستند تا اصول بهداشتی بانک ها، عابر بانک‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت را مورد توجه جدی قرار دهند و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به سلامت و امور معیشتی کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا، توجه ویژه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز