خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران:

دستگاه های احراز هویت از سوء استفاده های احتمالی در انتخابات پیشگیری می کند

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۹۲۷

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران گفت: دستگاه‌های احراز هویت از برخی از سوءاستفاده‌های احتمالی و خطاهای عمدی و سهوی شامل عدم تطابق اطلاعات در شناسنامه و کارت ملی افراد و استفاده از شناسنامه‌های فوتی و رأی‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، ابوذر قربانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان مازندران  به نرم افزار شعبه یاب ویژه گوشی همراه در سایت وزارت کشور به آدرس  www.mio.ir اشاره کرد واظهار کرد: ویژگی این نرم‌افزار این است موقعیت جغرافیایی شعبات اخذ رأی را اعلام می‌کند و افراد را به نزدیک‌ترین اخذ رأی هدایت می‌کند.

وی به استفاده الزامی از دستگاه‌های احراز هویت در شعبات اخذ رأی اشاره کرد که وجه تمایز برگزاری انتخابات این دوره با ادوار گذشته است، افزود: رأی‌دهنده باید از مرحله استعلامات لازم دستگاه‌های احراز هویت بگذرد. این دستگاه اطلاعات هویتی فرد را ثبت و به سامانه جامع ارسال می‌کند.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران تأکید کرد که استفاده از استامپ در فرایند انتخابات اختیاری است.

قربانی دست‌یابی به اطلاعات تفکیک جنسیتی، تفکیک سنی، میزان مشارکت، میزان استعلامات صورت‌گرفته از رأی‌دهنده به صورت آنلاین را از مزایای استفاده از دستگاه‌های احراز هویت برشمرد و گفت: این دستگاه‌ها از برخی از سوءاستفاده‌های احتمالی و خطاهای عمدی و سهوی شامل عدم تطابق اطلاعات در شناسنامه و کارت ملی افراد و استفاده از شناسنامه‌های فوتی و رأی‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد که در 15 دقیقه نخست آغاز رأی‌گیری تمامی دستگاه‌های احراز هویت در تمامی شعبات فعال شد و در حال حاضر صد در صد شعبات ما آنلاین هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز