خبرگزاری کار ایران

جهاد کشاورزی مازندران؛

قیمت هر کیلو پرتقال تامسون را 4500 تومان تعیین کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۶۸۴

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران از تعیین قیمت ۴۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم پرتقال تامسون ذخیره شده شب عید در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، ابراهیم قربان‌نژاد مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که اتحادیه باغداران مازندران هر کیلو پرتقال سالم و بر اساس مقررات به لحاظ وزن و اندازه مناسب را ۴۲ هزار ریال خریداری کرده است، گفت: طبق برنامه ریزی ارسال پرتقال های خریداری شده در بسته بندی های استاندارد به استان های کشور در حال انجام است.

با ذکر این نکته که امسال در فصل برداشت هر کیلوگرم پرتقال تامسون سر باغ به طور میانگین ۱۶ تا ۲۰ هزار ریال خریداری شد، گفت: اگرچه این مقدار خرید و ذخیره سازی در مقایسه با میزان تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی پرتقال تامسون در مازندران بسیار ناچیز است، اما این اقدام تا حدودی در افزایش قیمت سر باغ تاثیرگذار بوده است.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران پرتقال های خریداری شده با رعایت همه موارد از جمله اندازه مناسب، سورتینگ شده، بدون پوسیدگی و در بسته بندی های استاندارد در بازار شب عید عرضه می شود.

قربان‌نژاد افزود: با توجه به وضعیت مناسب تولید مرکبات امسال بر خلاف سال های گذشته ذخیره سازی و انبارداری فنی توسط باغداران بیشتر از سال های گذشته بوده است به طوری که پیش می شود امسال حدود ۵۰۰ هزار تن مرکبات توسط باغداران ذخیره سازی شده باشد.

وی تأکید کرد که قیمت پرتقال شب عید طبق اعلام رسمی ۴۵ هزار ریال است و اگر با عرضه زیاد این قیمت کمتر شود، قیمت پرتقال شب عید نیز کاهش می یابد ولی اگر قیمت بالاتر برود، با حمایت دولت پرتقال شب عید همان ۴۵ هزار ریال خواهد بود.

امسال بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور، استان مازندران مسئول خرید و تامین ۳۰ هزار تن پرتقال تامسون شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز