خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

حضور 41 هزار و 126 دانش‌آموز رأی اولی در دوم اسفند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۶۷۰

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که در دوم اسفندماه 41 هزار و 126 دانش‌آموز رأی اولی به کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأی می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، علی‌رضا سعدی‌پور در برنامه تلویزیونی افق روشن با بیان اینکه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند برگزار می‌شود، 41 هزا رو 126 دانش‌آموز رأی اولی حضور خواهند داشت، یادآور شد که این دانش‌آموزان پایه دوازدهم هستند و 18 سال تمام دارند.

وی به تمرین دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا متوسطه برای شرکت در انتخابات، با برگزاری شوراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: حضور دانش‌آموزان در پای صندوق‌های رأی شوراها، مجلس و پارلمان دانش‌آموزی تمرینی است تا در آینده در پای صندوق‌های رأی کشور حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از دانش‌آموزان و فرهنگیان و اولیا خواست تا با حضور حداکثری و فعال در انتخابات دوم اسفند، واقعیت تجلی اراده‌ی ملت در انتخابات را به نمایش بگذارند.

سعدی‌پور از آمادگی مدارس منتخب استان به عنوان حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و گفت: فرهنگیان مازندران در بخش‌های اجرا، نظارت و بازرسی نیز در این انتخابات حضور پررنگ خواهند داشت.

وی با اشاره به 560 هزار دانش‌آموز و 36 هزار معلم در 4 هزار مدرسه استان، به رویکردهای اصلی آموزش و پرورش تحت مدیریت خود اشاره کرد و اخلاق‌مداری و مدرسه‌محوری را از مهم‌ترین‌های آن برشمرد و گفت: اخلاق‌مداری با صداقت، شفافیت، شایستگی و وفاداری به دست می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مدرسه‌محوری را راه نجات آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: همه اتفاقات باید در کف مدرسه رخ دهد. باید اختیارات ممکن به مدیران مدارس تفویض شود. زیرا هما‌ن‌گونه که در سند تحول بنیادین آمده، مدرسه کانون تربیت محله و تنها راه رسیدن به اهداف تربیتی و دست‌یابی به آموزش و پرورش خلاق و پویا است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون سلامت دانش‌آموزان، به فعالیت سفیران سلامت در کنار رابطان بهداشتی در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: سفیران سلامت دانش‌آموزان علاقمند بخصوص دانش‌آموزان عضو تشکلات دانش‌آموزی هستند و از آن‌جایی که برخی مدارس مربی بهداشت ندارند، رابطان بهداشتی که می‌تواند آموزگار علاقمند نیز باشد، فعالیت‌های بهداشتی را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین درباره سلامت اداری گفت: ارتقای سلامت اداری در حوزه‌های مختلف با پنج شایستگی پاسخگویی مناسب، تعاون و همکاری ،ارتباط با ارباب رجوع، دلبستگی و اشتیاق و خوب گوش دادن و ارزیابی به دست می‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز