خبرگزاری کار ایران

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

پرورش ۸ رقم مرکبات تجاری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۹۵۰

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: 8 رقم انواع نارنگی، لیمو، پرتقال و ارقام زینتی مرکبات به صورت تجاری در مازندران پرورش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سطح باغ‌های مرکبات استان ۱۱۵ هزار هکتار است که ۳۰ هزار هکتار آن به باغ نارنگی اختصاص دارد، اظهارکرد: بیشترین باغ مرکبات استان در شهر‌های مناطق شرقی و مرکزی شامل ساری، میاندورود، نکا، قائمشهر و بابل پرورش داده می‌شود.

ملایی افزود: از این سطح باغ‌ها سالانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول مرکبات تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی به تنوع تولید مرکبات با توجه به شرایط اقلیمی استان اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ رقم از انواع مرکبات در مازندران کشت می‌شود که حدود ۸ رقم شامل انواع نارنگی، لیمو، پرتقال و ارقام زینتی مرکبات به صورت تجاری پرورش داده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ارقام تجاری و اقتصادی در باغ‌های مازندران زودرس، میان رس و دیررس هستند که با توجه به شرایط منطقه، اقلیم و نوع پایه‌های کشت شده به باغداران معرفی می‌شود.

وی افزود: حدود ۴۰ رقم ارقام مرکبات از کشور اسپانیا وارد ایران شد و از طریق پژوهشکده مرکبات رامسر کار‌های تحقیقاتی آن در حال انجام است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تنوع ارقام مرکبات علاوه بر درآمد و سود بالا برای کشاورزان سبب رونق بازار هم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز