خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

نقش زنان در برهه‌های حساس انقلاب اثرگذار بوده است/ انقلاب اسلامی برای تداوم به حضور زنان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۰۴

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با نقش زنان را در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی اثرگذار توصیف کرد و گفت : این انقلاب برای تداوم خود همیشه به حضور قشر زنان نیاز دارد تا درخت انقلاب اسلامی ماندگار و پربار بماند.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لایینی امروز دوشنبه در اجتماع فاطمی با عنوان " کوثر ولایت " که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بوستان ولایت ساری برگزار شد، نقش زنان را در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی اثرگذار توصیف و اظهار کرد: این انقلاب برای تداوم خود همیشه به حضور قشر زنان نیاز دارد تا درخت انقلاب اسلامی ماندگار و پربار بماند.

وی افزود : در زمان انقلاب اسلامی و دیگر مناسبت‌های تاریخی و سیاسی کشورمان، زنان با حضور در راهپیمایی‌ها و اجتماعات حمایت‌گرانه در پایداری انقلاب تلاش و نقش خود را ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:جامعه بانوان کشورمان با زمان شناسی، بصیرت و وظیفه شناسی زیادی که در زمان انقلاب اسلامی داشته اند امام خمینی (ره) از آنان به عنوان قشری که همچون رهبری نقش دارند، نام برد. 

وی به حضور بانوان در دیگر عرصه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : بانوان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز دوباره نقش خود را با ایجاد روحیه در افراد ایفا کردند.

حجت الاسلام لایینی، خاطرنشان کرد: بانوان کشورمان با پرورش و اعزام فرزندانشان به جبهه های دفاع حق از باطل، بدینگونه در این عرصه حضور یافتند که این تلاش‌ها ارزشمند و قابل ارج نهادن هستند.

وی ادامه داد: همان طور انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی جامعه بانوان به وجود آمد و نقش آنها کمرنگ تر از نقش مردان جامعه نبود امروز نیز این قشر باید همچنان نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام لایینی افزود: همان طور که زنان به عنوان خواهر، همسر و مادر در خانواده خود به اجتماع کوچک وظیفه خود را انجام می‌دهند و این کار را وظیفه خود می دانند در جامعه نیز نسبت به مسائل باید نقش اجتماعی خود را انجام بدهند.

وی با تاکید بر اینکه میان حفظ وظایف شخصی و نقش‌آفرینی یک زن در جامعه تضادی وجود ندارد، ادامه داد: بانوان فرهیخته و توانمندی که ضمن حفظ حریم شخصی به عنوان یک فرد از جامعه  نقش‌هایی همچون کارمند، استاد دانشگاه، سخنران و پژوهشگر را انجام می دهند؛ زیاد است.

حجت الاسلام لایینی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان نمونه سرآمد همه زنان عنوان و تصریح کرد : این حضرت با حضور در جمع ها حتی اجتماع مردانه با ایراد سخنرانی در دفاع از ولایت به بیان حق‌گویی پرداخت و پشتوانه ولایت بود.

وی تاکید کرد : بانوان امروز جامعه ما نیز با تبعیت از زندگی شخصی و اجتماعی این بانوی ارزشمند دینی در مقابل الگوهای غربی و غرب پسند که به جامعه القا می‌شود ایستادگی می کنند و در این راه نیز مُصر هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز