خبرگزاری کار ایران

در بازدید از تالاب میانکاله؛

استاندار مازندران خواستار پیگیری علت مرگ پرندگان مهاجر شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۲۸

استاندار مازندران از دستگاه‌های ذیربط بویژه دامپزشکی و محیط زیست خواست تا پیگیری‌هایشان را به صورت جدی برای مشخص شدن مرگ دسته‌جمعی پرندگان مهاجر در میانکاله ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،مرگ مشکوک صدها قطعه پرنده مهاجر و بومی آبزی و کنارآبزی در تالاب میانکاله و اطراف آن واقع در شرق مازندران از عصر چهارشنبه توسط مردم محلی گزارش و از صبح پنجشنبه هم گروههای دامپزشکی و محیط زیست برای جمع آوری ، نمونهگیری و امحاء لاشهها وارد عمل شدند.

استاندار مازندران از تالاب بین المللی میانکاله و محل تلفات پرندگان مهاجر بازدید کرد و پس از آن در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در پاسگاه محیطبانی قلعه پایان برگزار شد، دستورات لازم را برای بررسی و اعلام علت یا علل وقوع تلفات پرندگان در سریعترین زمان ممکن صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران احمد حسین زادگان ضمن قدردانی از اقدامات ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان و همه کسانی که در این راستا فعالیت دارند بر استمرار تلاش‌ها و کمک و همراهی بیشتر دستگاه‌های مسئول به تناسب نیازها تاکید کرد و گفت سازمان دامپزشکی کشور با همکاری مراکز علمی، تحقیقاتی مرتبط و معتبر با جدیت تمام نسبت به بررسی و اعلام علت یا علل وقوع تلفات پرندگان در سریعترین زمان ممکن اقدام نماید. 

وی کلیه دستگاهها را مکلف به همکاری با محیط زیست استان در خصوص تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز برای جمع آوری و امحاء بهداشتی لاشه‌های پرندگان تلف شده، کرد. 

استاندار مازندران از صدا وسیما و رسانه‌ها خواست تا در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای انجام مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنند.

 

 ‎

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز