خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد:

مرگ 78 نفر در حوادث ناشی از کار در نه ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۴۷

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در نه ماهه سالجاری 78 نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 (سیزده )درصد رشد داشت.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت:بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در نه ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری  با  13 مورد و آمل با 11 و نور با 9 مورد بیشترین  و  شهرهای تنکابن ،محمودآباد و بهشهر هر کدام با 2 مورد کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 32 نفرو پس از آن برق گرفتگی با 17و  جسم سخت با 15 ، سوختگی و سایر موارد هر کدام با 7 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی با بیان اینکه 63 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: 5 نفر از فوت شدگان حوادث کار در نه ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

وی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 718 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که  677نفر مرد و ما بقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.

عضو شورای قضایی استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز