خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قائم شهر،جویبار،سوادکوه و سیمرغ در مجلس:

صادقانه انجام وظیفه کردم/صنعت را از کما خارج کردم/ 4 سال دیگر باشم؛ برنامه هایم را اجرایی می کنم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۹۳۰

عبدالله رضیان تحقق توسعه صنعتی و تقویت زیرساخت‌ها و تلاش برای رفاه مردم را مهم‌ترین دغدغه‌های خود در ۴ سال گذشته عنوان نموده وگفت: تلاش کردم به دورازشعاروصادقانه انجام‌وظیفه نمایم.

"عبدالله رضیان "عضو کمیسیون صنایع،معادن و تجارت مجلس دهم و حقوق‌دان خانه ملت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن دفاع قاطع از عملکردش تصریح می‌کند: بالاترین توقع مردم پیگیری مطالبات آنان درصحن مجلس است و بنده تلاش کردم چه در صحن مجلس وچه در سطح کمیسیون تخصصی برای رفع مشکلات کشور از حیث قانون‌گذاری ونظارت وحل مشکلات حوزه انتخابیه‌ام گام‌های اساسی بردارم.

این نماینده مجلس، تلاش برای حل مشکلات مسیر قائمشهر به تهران و رفع گره‌های ترافیکی مربوطه را یکی از دغدغه‌های خود برشمرد که تاکنون برای این منظور ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و درعین‌حال گفت که برای تکمیل این طرح وتعریض وتملیک و احداث پل‌ها وزیر گذر در این مسیر جلسات متعددی را با شرکت توسعه راه‌های وزارت راه وشهرسازی جهت تأمین۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارجدید برگزار کرده‌ایم.

وی مسئله تأمین آب برای مصارف کشاورزی را که به یکی از چالش‌های منطقه تبدیل‌شده یادآورشده و می‌گوید: درشهرستان جویبار که با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم، ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که عمدتاً مناسب کشت برنج می‌باشند؛ زیر کشت دیم می‌روند که با اجرای طرح انتقال آب از سد البرز؛ ۴ هزار هکتار از شالیزارها زیر پوشش خواهند رفت و برای همین منظور ۷۰ هزار ریال اعتبار نیاز است.

"رضیان" با اشاره به این‌که با اعتبارات قطره‌چکانی از محل بودجه سالانه نمی‌توان طرحی این‌چنینی را به سرانجام رساند؛ بودجه مورد نیازجهت اجرای کامل طرح آب‌رسانی به اراضی کشاورزی جویبار را ۲۰۰- ۳۰۰ میلیارد  تومان اعلام نموده و گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز را از طریق تسهیلات بانکی تأمین نماییم.

نماینده قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه از اقدامات صورت گرفته برای تأمین آب شرب مردم قائمشهر و جویبار با حفاری چاه‌های متعدد خبرداده و با اشاره به این‌که زیر ساخت‌های جاده‌ای دراستان ضعف‌های زیادی دارند؛ می‌گوید: برای رفع مشکلات راه‌های مواصلاتی و روستایی و جاده‌های اصلی و فرعی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و مسیرهای کیا کلا به قائم‌شهر؛ قائمشهر به جویبار؛ سیمرغ به جویبار و چند مسیر دیگر ارتقاء و بهسازی شده‌اند.

"رضیان" با اشاره به مشکلات متعدد حوزه انتخابیه‌اش در حوزه‌های بهداشت و درمان از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تکمیل بخش اورژانس وتقویت کادر درمانی بیمارستان عزیزی جویبار خبرداده و می‌گوید: عملیات اجرایی پروژه ۲۳ هزار هکتاری بیمارستان رازی قائمشهر که ۶ سال متوقف بود؛ ظرف یکسال گذشته تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با رایزنی‌های صورت گرفته، قراراست تا خردادماه سال آینده تکمیل و تجهیز بیمارستان توسط وزارت بهداشت انجام شود.

این نماینده مجلس از فعالیت‌های خود درحوزه‌های عمرانی و اجرای طرح هادی در روستاهای شهرهای قائمشهر و جویبار و سوادکوه بااعتباری بالغ‌ بر۷۰ میلیارد  ریال و به‌کارگیری۱۷۰۰ تن قیر برای طرح‌های زیرساختی هم‌سخن گفت و درباره طرح‌های صنعتی درحال اجرا گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنعت علاوه بر شکوفایی صنعت منطقه؛ تولید واشتغال صدها نفردر واحدهای صنعتی محقق خواهدشد.

"عبدالله رضیان" طرح توسعه کارخانه ساوین و افزایش میزان اشتغال در این واحد از ۷۰۰ نفر به۱۲۰۰ نفر در ایام الله دهه فجر با نصب دستگاه‌های ریسندگی و تولید نخ جین؛ طرح توسعه صنعت در شهرک صنعتی بشل؛ ایجاد کارخانه تولید انواع خودرو در منطقه بشل با مشارکت ایران وچین تا پایان سال جاری واشتغال‌زایی دستکم ۳۰۰ نفرواجرای ۴ طرح صنعتی در رشته نساجی و تقویت موتور بشل با پرداخت مطالبات ۳۴۰ میلیارد ریالی این کارخانه ازطرف شرکت‌های خودروسازی را ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته عنوان کرده و ایجاد کارخانه‌های متعدد درمنطقه جویبار همچون جویبار لوله و سبوس مازند با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ده ها نفررا ازدیگرتوفیقات به‌دست‌آمده ذکرمی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم درباره آخرین وضعیت نساجی قائمشهرگفت: این کارخانه با چالش‌های جدی ازجمله بحث پرداخت حقوق معوقه کارگران مواجه بود و پس‌از آنکه دو سرمایه گذار ترک و ایرانی نتوانستند شرایط احیاء این کارخانه را فراهم نمایند و به بلاتکلیفی ۳۶۰کارگرشاغل دامن زدند، تلاش کردیم طی دو مرحله ۷۰ میلیارد  ریال ازشرکت ایدرو ومنابع بانکی جذب نموده ومشکلات حقوقی وکمبود مواد اولیه دراین واحد را برطرف نماییم؛ تا این‌که با پی گیری استاندارسابق مازندران برای رفع مشکل این واحد که با تأکید مقام معظم رهبری انجام شد و تلاش‌های استاندار فعلی، جناب حسین زادگان، ستاد اجرایی فرمان امام راحل ورود کرده و ابتدای امر توافق شد ۱۷۰ میلیارد  ریال ازطرف این ستاد بابت حل برخی مشکلات اختصاص داده شود و با پیگیری‌های صورت گرفته قرارشده با نصب دستگاه‌های رنگ رزی؛ محصول نهایی باارزش افزوده بیشتری به بازارعرضه شود که گام مهمی درپیشرفت این کارخانه و رونق تولید واشتغال برداشته‌شده است؛ دستگاه‌هایی که ۶ سال درانبارهای کارخانه دپوشده بود و پارچه به‌صورت خام فروخته می‌شده است.

نماینده قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس دهم به بحث صنایع تبدیلی هم اشاره‌ای مبسوط نموده و میزان تولید مرکبات درکشور را سالانه ۴٫۵ میلیون تن وسهم مازندران را ۲٫۵ میلیون تن عنوان می‌کند که یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن آن مربوط به پرتقال تامسون است؛ او این نوع پرتقال را مخصوص خوراکی ونه آبگیری عنوان کرده و می‌گوید: پرتقال تامسون را یا باید صادر کنیم و یا به بازار مصرف داخلی عرضه نماییم با این شرایط نباید انتظارداشته باشیم سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان پیشگام شوند.

رضیان درعین‌حال گفت: پایانه صادراتی خوبی در جویبار برای نگهداری، سورتینگ و فروش محصولات کشاورزی و مرکبات ایجادشده و می‌تواند بازدهی خوبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد اما قبول دارم که در بحث توسعه کشاورزی به‌صورت علمی و صنایع تبدیلی به‌صورت مطلوب کار نکرده‌ایم.

وی درعین‌حالازمیزان تولید بالای برخی محصولات صنعتی همچون سیمان و اشباع بازار صحبت کرده و در خصوص توسعه شهرک‌های صنعتی و موانع موجود در این رابطه؛ کمبود اراضی برای توسعه صنعت در استان به دلیل قیمت بالای زمین را یکی از موانع احتمالی توسعه صنعت بیان کرده و می‌گوید: متقاضیان زیادی که سرمایه لازم را برای ایجاد کارخانه و فعالیت‌های تولیدی دارند به بنده مراجعه می‌کنند که امیدواریم با آماده‌سازی اراضی ۲۰۰ هکتاری در شرق منطقه صنعتی بشل؛ شاهد تحقق سرمایه‌گذاری‌های جدید و رونق تولید و اشتغال در این منطقه باشیم.

در ادامه این گفت‌وگو، خبرنگار ما از عبدالله رضیان پرسید: سهم صنعت مازندران در بودجه۹۹ نسبت به برخی استان‌ها مثل سمنان و کرمان کمتر است، چه صحبتی دارید؟ 

واقعیت این است که مازندران در سال‌های اخیردرتوسعه صنعتی آن‌چنان‌که باید توفیق نداشته است و توجه به مسائل زیست‌محیطی و مقاومت‌هایی که وجود داشته؛ مانع از جان گرفتن  صنعت در این استان شده و این حرکت از زمان هاشمی رفسنجانی آغازشده است.

او اضافه می‌کند: نگاه آقایان این بود و هست که زمینه‌های رشد صنعت گردشگری و کشاورزی در این استان هست؛ بله ۲۹درصد جی. دی. پی استان مازندران برای بخش کشاورزی است اما خود کشاورزی رونق چندانی در مازندران ندارد؛ مثلاً ببینید بحث قیمت برنج و مرکبات در استان دچار چه چالش‌هایی است؟ من سؤال می‌کنم که آیا برای محصولات کشاورزی یک بازار هدف تضمینی وجود دارد؟ ما اصلاً در بخش کشاورزی برنامه مدون و جامعی داریم؟

نماینده قائمشهر، جویبار و سوادکوه با اشاره به سخت‌گیری‌های موجود در بحث صادرات میوه و غذایی در مقایسه با شرایط محصولات صنعتی می‌گوید: در بخش کشاورزی با چالش‌های متعددی روبرو هستیم؛ مثلاً هر کشاورز مازنی فقط ۵هزار مترمربع برای کشت محصولات خود دارد.

این نماینده مجلس بابیان این‌که کاغذبازی‌ها و تنگ‌نظری‌ها؛ سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه می‌کند و موجب فرارآنان می‌شود،افزود: مجلس فعلی قوی‌ترین مجلس بوده و در هیچ دوره‌ای مردم تا این حد تنگناها و سختی معیشت را درک نکرده‌اند.

او خاطرنشان می‌کند: درکدام دوره مجلس، سهم بودجه سالانه از نفت صفر شد؟

الحق والانصاف باوجود اینکه در شرایط بسیار سختی به لحاظ اقتصادی به سر می‌بریم، اما کشورمان خوب اداره می‌شود.

او مشکل کنونی کشورمان را ناشی از اختلاف‌نظر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان عنوان کرده  می‌گوید: برخی تندروی‌ها آثار منفی خود را بر اقتصاد کشور می گذارد و از سویی مجلس ابزار لازم را برای مقابله با ابر چالش‌ها ندارد.

بنابراین نه مجلس خیلی نیرومند و مقتدر است و نه  آن قدرضعیف!

رضیان هرگونه بداخلاقی در انتخابات مجلس گذشته ‌که به او نسبت داده‌شده را قویاً رد کرده و درباره مهم‌ترین اولویت‌هایش در انتخابات پیش روی خانه ملت گفت: ۴ سال اول برای یک نماینده سال‌های  تجربه‌ اندوزی و کسب اطلاعات مختلف فنی و غیره بوده و اگر قصد دارد طرح‌های آغاز شده را به ثمر برساند؛ بهتر است یک دوره ۴ساله دیگر را تجربه نماید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز