خبرگزاری کار ایران

طرح تنفس جنگل و تلاش مسئولان برای احیای تولید و اشتغال در مازندران؛

حافظان جنگل حق‌شان را می‌گیرند و چوب و کاغذ به ریل تولید باز می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۸۶

بالاخره و پس از ما‌ه ها اعتراض،پی‌گیری‌های کارگران طرح حفاظت از جنگل به نتیجه رسید و بخش عمده‌ای از مشکلات این کارگران برطرف شد.

به گزارش "ایلنا" از ساری؛ مجلس مصوبه‌ای را تائید کرد که بر اساس آن تنفس 10 ساله به جنگل‌های شمال داده می‌شد؛ این طرح برداشت چوب از جنگل‌ها را ممنوع کرده ؛ چوب مواد اولیه موردنیاز کارخانه‌هایی همچون چوب و کاغذ مازندران با اشتغال‌زایی حدود دو هزار نفر است؛ قرار بوده طرح از سال 1399 اجرایی شود و سه سال زودتر اجرایی می‌گردد؛ بی‌آنکه تدبیری برای تأمین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران اندیشیده شود!

طرح تنفس جنگل؛ تبعاتش دامن کارگران شاغل در طرح حفاظت جنگل‌ها را نیز می‌گیرد؛ هزاران کارگر و هزاران خانوار که از این طریق در جنگل‌ها امرارمعاش می‌کردند؛ امنیت شغلی اشان با لغو قرارداد کاری اشان از طرف سازمان جنگل‌ها و مراتع با پیمانکار؛ به خطر می‌افتد؛ اینان ماه‌هاست که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند.

 با ادامه اعتراضات کارگران طرح حفاظت جنگل، مسئولان استان مازندران و مسئولان کشوری بر آن شدند تا بر مشکلات موجود فائق آیند؛ مشکلات کارخانه چوب و کاغذ مازندران محافظان جنگل به جلسات استانی و کشوری کشیده می‌شود و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و نمایندگان کارگری چوب و کاغذ مازندران و طرح حفاظت جنگل به‌طورجدی پیگیر مشکلات هستند تا حق‌وحقوق هزاران کارگر پرداخت و راهی برای تأمین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران پیدا شود.

پیگیری‌ها جواب می‌دهد و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای حل مشکلات قول مساعد می‌دهد.

" کامران اصغری" که از طرف رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار، وظیفه پی گیری مسائل و مشکلات کارگران طرح حفاظت جنگل و مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران را عهده‌دار است، می‌گوید: اقدامات مهمی برای حل مشکل حقوق کارگران حفاظت جنگل و تأمین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام‌شده و این مهم باقوت ادامه دارد.

مدیرکل تعاون و کار مازندران گفت: مبلغ 220 میلیارد ریال مربوط به مطالبات معوقه کارگران طرح حفاظت جنگل‌ها پرداخت شد و باقی مطالبات – مربوط به بخشی از سال 96 و سال‌های 97 و98- که 1300 تا 1600 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود- اختلاف‌نظر سازمان برنامه‌وبودجه و منابع طبیعی- پس از بررسی‌های لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی مازندران در خصوص وضعیت قرارداد کاری کارگران حافظ جنگل که فروردین 99 خاتمه می‌یابد، نیز گفت: در راستای حفظ و حراست از حقوق کارگران، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به بنده تأکید کرده‌اند که ضمن لحاظ مفاد قانون کار و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اقدامات لازم و شایسته برای تمدید قرارداد کارگران شریف طرح حفاظت جنگل صورت پذیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره حل مشکل  چوب  مورد نیاز کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی اجازه برداشت صنوبرهای دست کاشت در استان گیلان را به کارخانه چوب و کاغذ مازندران داده و گزارش‌های مربوطه به سازمان برنامه‌و بودجه ارائه شد.

او اضافه کرد: در مورد درختان شکسته افتاده در جنگل‌ها نیز مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، تصمیمات مقتضی باهدف جمع‌آوری درختان شکسته افتاده جهت حل مشکل مواد اولیه شرکت چوب و کاغذ مازندران اتخاذ و نتیجه کار به سازمان برنامه‌وبودجه اعلام شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز