خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر کشور:

حل مشکلات تولیدکنندگان از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۷۶۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در حاشیه بازدید از شرکت فرش ساوین در قائمشهر، حل مشکلات تولیدکنندگان را اولویت مهم دولت معرفی کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگی بی‌نظیری برای رفع موانع تولید در کشور میان دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،بابک دین پرست در حاشیه بازدید از شرکت فرش ساوین در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این هماهنگی و همراهی مردم و تولید کنندگان توطئه دشمن را برای زمین زدن تولید و اقتصاد کشور خنثی کرد.

وی با اعلام این که به دستور وزیر کشور برای بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی طرح اقتصاد مقاومتی به مازندران سفر کرده است، توضیح داد: از چند واحد مهم در سطح استان مازندران اعم از کارخانه چوب و کاغذ و فرش ساوین قائمشهر که نیازمند مساعدت و مصوبات در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هستند، بازدید به عمل آورده ایم.

دین پرست از شرکت ساوین به عنوان یکی از بنگاه های اقتصادی مهم مازندران یاد کرد و گفت: این کارخانه در حال حاضر با خط تولید فعلی روزانه حدود ۱۰ هزار متر مربع فرش تولید می کند و میزان تولید نخ در این کارخانه ۲۵ تن است.

معاون وزیر کشور از طرح توسعه کارخانه فرش ساوین در اسفند ماه امسال خبر داد و افزود: هم اکنون در کارخانه فرش ساوین ۷۰۰ نیرو مشغول فعالیت هستند که با راه اندازی این طرح توسعه قریب 400 نیروی جدید هم به آن اضافه می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی طرح توسعه کارخانه فرش ساوین تولید نخ روزانه از ۲۵ تن به ۴۰ تن خواهد رسید.

دین پرست گفت: در کارخانه فرش ساوین با تلاش های سرمایه گذار، همکاری دستگاه ها و ورود شخص استاندار مازندران شاهد یک اقدام خوب در راستای اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی افزود: اخیرا استاندار مازندران هم مدیر عامل یکی از بانک های عامل را به این کارخانه دعوت کرد تا برای فاز سوم این کارخانه بتوان از پارچه خام استفاده کرد تا بتوانیم شاهد رونق تولید بیش از پیش باشیم.

دین پرست یکی از مشکلات این کارخانه را وام معوق اعلام کرد و گفت که با شعب بانک مربوطه مذاکراتی انجام شد تا این مشکل شرکت هم تا چند روز آینده حل شود.

معاون وزیر کشور یکی از اقدامات هماهنگ دولت و استانداران برای رونق تولید را فعال کردن صادرات به کشورهای همسایه معرفی کرد و گفت: در استان مازندران هم با تلاش های استاندار مازندران اقدامات خوبی برای رونق تولید و افزایش صادارت در حال انجام است.

دین پرست افزود: ما هم به عنوان کارگزاران دولت تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در سالی که مزین به سال رونق تولید است در حد وسعمان به کمک واحدهایی که دارای مشکل هستند، بشتابیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور صبح سه شنبه به مازندران سفر کرد و با حضور وی نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان امشب در کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ساری برگزار شد.

دین پرست پس از این نشست به بازدید کارخانه فرش ساوین در قائمشهر رفت. وی قرار است فردا از چند واحد تولیدی در جویبار و بهشهر بازدید کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز