خبرگزاری کار ایران

با هدف حمایت کننده از ایده‌های نو و کارآفرینانی؛

اولین کنفرانس وب موبایل در استان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۶۳

اولین کنفرانس وب موبایل در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر با هدف حمایت کننده از ایده‌های نو و کارآفرینانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کامران اصغری مدیرکل تعاون مازندران در اولین کنفرانس وب موبایل که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برگزار شد اظهار کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کننده از ایده‌های نو و کارآفرینانی همچون استارت آپ های وب موبایل در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

وی افزود: علم دانش‌آموختگان باید برای کشور مفید باشید پس در این راه باید بین علم و عمل پل ارتباطی بزنیم، ما از کسانی که می‌خواهند ایده را به عمل تبدیل کنند و ابزارش را ندارد، با اعطای تسهیلات و مشاوره تخصصی حمایت می‌کنیم.

اصغری تصریح کرد: امروز باید عرصه برای فعالیت‌های علمی با توجه به نیاز روز کشور فراهم کنیم تا جوانان به پیشرفت در کشورهای دیگر فکر نکنند، از این رو بحث ایجاد اشتغال در کشور برای ما در اولویت است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای ایده‌های علمی، قوانین شرایط، فضا و ضوابط درست می‌طلبد، ادامه داد: شاخص‌های جهانی برای بهبود بخشیدن اکوسیستم کارآفرینی باید در نظر گرفته شوند، تعصب اداری و قوانین قدیمی را هم باید کنار بگذاریم.

وی یادآور شد: بین کارآفرینان و کارفرمایان تفاوت زیادی وجود دارد، کارآفرینان ایده جدید خلق می‌کنند ولی کارفرمایان در راه عمل به وظایف خود به جلو حرکت می‌کنند و از ایده‌های کارآفرینان استفاده می‌کنند.

اصغری با اشاره به استارت آپ اسنپ گفت: اگر امروز اسنپ مورد توجه مردم قرار گرفته است دلیلش این است که یک ایده توسط یک کارآفرین صورت گرفته است، اینجا وظیفه ما در دستگاه دولتی حمایت از جوانان برای ساخت و خلق ایده‌های مختلف است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بیان کرد: پیشنهاد برداشتن موانع قدیمی در بخشنامه‌ها و گنجاندن موارد مخصوص برای شرایط خاص در آئین‌نامه‌ها توسط مسؤولان مربوط در نهادهایی که با مجوز و صدور پروانه مرتبط هستند، می‌تواند باعث ایجاد هزاران شغل شود.

وی اظهار کرد: برای مقابله با نگرانی‌های کارآفرین نسبت به آینده، ارتقا فرهنگ و سطح کارآفرینی و حذف قوانین مزاحم می‌تواند کارساز باشد، ما باید اطلاعات درست در این مسیر را به مجلس و هیأت وزیران بدهیم تا مشکلات حل شود، تا بهبود زیرساخت‌های استان را در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز