خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک نوشهر اعلام کرد:

گذر ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از یک میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۳۹

مدیرکل گمرک نوشهر از گذر ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، علی یوسفی منش ناظر گمرکات استان مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر ضمن بیان ارزش تجارت خارجی گفت: طی نه ماهه سال جاری درآمد قطعی گمرکات مازندران از تجارت خارجی از مرز 283 میلیارد و 458 میلیون تومان گذشت که نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

ناظر گمرکات مازندران حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و...  از گمرکات مازندران را  با رشد 48 درصدی نسبت به نه ماهه سال قبل بالغ بر 797 هزار تن خواند و اظهار داشت: ارزش اقلام صادرشده بیش از 169 میلیون و 643 هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 33 کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان، امارات و... صادر گردیده است.

وی همچنین با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار، اظهار داشت: طی نه ماهه سال جاری حجم واردات به گمرکات مازندران بیش از 2 میلیون و 909 هزار تن و به ارزش 939 میلیون و 159 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشـابه در سال 97 به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی 12 و 28 درصد رشد را نشان می‌دهد.

علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را 29 کشور بیان کرد و گفت: عمده‌ترین این کشورها روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، سوئیس بوده که عمده‌ترین کالاهای وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، روغن پایه، کاغذ و چوب و تخته میگگ باشند. 

طی همین مدت بیش از 18 هزار تن ریل آهن مستعمل، میله توپر مستعمل، سیگار و تخته به ارزش 20 میلیون و 832 هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد پاکستان، روسیه، امارات متحده عربی و عراق ترانزیت خارجی گشته است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز