خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

کاهش اطاله دادرسی از مطالبات بحق مردم است/ کاهش اطاله دادرسی، مهم‌ترین ضرورت قضایی

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۹۸۰

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکخ کاهش اطاله دادرسی مهم ترین ضرورت قضایی است،گفت: برنامه ریزی برای کاهش اطاله دادرسی از مطالبات مردم است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری، حجت الاسلام محمد صادق اکبری بعدازظهر امروز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ساری با بیان اینکه جایگاه دستگاه قضایی و آثار و برکاتش در جامعه کاملا محسوس و ملموس است،اظهارکرد: حل و فصل دعاوی ،نزاع ها ، اختلافات و همچنین رسیدگی به پرونده های کیفری،حقوقی و خانواده از وظایف دستگاه قضایی است.

وی با تاکید بر این قضات با سرعت معقول و منطقی به پرونده های قضایی رسیدگی کنند،افزود: صدور حکم می بایست مطابق با قانون باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده هایی که جنبه کیفری و عمومی داشته و به امنیت و آسایش مردم بر می گردد ،با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود.

وی افزود: انتظار می رود اطاله دادرسی بی جهت نباشد همانطور که سرعت بیش از حد هم مناسب به نظر نمی رسد سرعت معقول و متطقی انتظاری است همه طرفین پرونده ها جامعه بویژه در جریان کیفری و عمومی دارند.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: احقاق حق نیازمند دقت نظر، توجه و وقت کافی است که همه از دستگاه قضائی انتظار دارند.

وی ادامه داد: مسئولان و مردم انتظار دارند که دستگاه قضایی تلاش کنند که جرائم ،تخلفات ،نزاع و آسیب ها در جامعه کم شود البته کاهش دعاوی و جرائم از خواسته های بحق است.

حجت الاسلام اکبری ،تصریح کرد:اگر قانونمداری و رعایت قانون از سوی افراد جامعه و مسئولان رعایت شود به همان ترتیب دعاوی ،نزاع و جرائم تا حدودی کاهش پیدا می کند .

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه حسب قانون اساسی و شرع مقدس اسلام در کسوت قضاوت قبول مسئولیت کردیم،افزود: افزایش روز افزون دعاوی زیبنده نیست و از دستگاه قضائی به تنهایی نباید انتظار داشت که تمام مشکلات را حل کند و مردم و مسئولان نیز باید پای کار آیند.

وی تشکیل دادگاه برای بخش‌ها را از جمله مطالبات مردم بخش‌ ها و مناطق بیان کرد و گفت: برنامه ریزی برای کاهش اطاله دادرسی از دیگر مطالبات مردم است.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه  با اطاله دادرسی ،انباشت پرونده ها و افزایش ورودی پرونده ها مواجه هستیم ،گفت: با برنامه ریزی منسجم و تلاش همکاران باید بتوانیم بر اطاله دادرسی مبارزه کنیم . 

وی ادامه داد: مسئولان و مردم نیز باید برای کاهش دعاوی،جرائم و اختلافات گام های اساسی بردارند.البته تلاش خوبی شد و هنوز هم می شود اما کافی نیست.

رئیس کل دادگستری مازندران ،گفت: باید برنامه ریزی دقیق و جامع برای کاهش اطاله دادرسی در مرکز استان صورت گیرد.

حجت الاسلام اکبری همچنین بر افزایش کار فرهنگی و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید کرد.

در این مراسم از تلاش های علی رحیم پور کامی رئیس دادگستری سابق تقدیر و حجت الاسلام باقری بعنوان رئیس جدید دادگستری و انقلاب ساری معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز