خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

شورای فرهنگ عمومی مانند شناسنامه فرهنگی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۴۲

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مختصات فرهنگی جامعه را در فرهنگ عمومی می‌یابیم و به مثابه شناسنامه فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، محمدرضا موالی زاده بعدازظهر امروز شنبه در شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه فرهنگ عمومی فصل مشترک با باورها و رسوم جامعه است اظهار کرد: مختصات فرهنگی جامعه را در فرهنگ عمومی می‌یابیم و به مثابه شناسنامه فرهنگی جامعه است.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌ های ارزشمند و توانمندی را در فرهنگ عمومی خود داریم که ولایتمداری یکی از ویژگی‌های ایرانیان به شمار می‌رود،افزود: دوست داشتن اهل بیت عصمت و طهارت، عزاداری بر امام حسین (ع) و یاران باوفایش از مؤلفه ‌های ارزشمند فرهنگ عمومی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: دشمنان با هدف گیری فرزندآوری برآنند تا زیان خانواده ها را افزایش دهند و به شکل های مختلف تبلیغ می کنند تا سن ازدواج هم بالا برود.

وی افزود: آسیب ‌های پیش روی بنیان خانواده را باید کاهش و ترغیب به ازدواج و پایداری خانواده را باید گسترش داد .

موالی زاده گفت:مازندران در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب و پس از آن حماسه‌ های زیادی آفریده است و خاستگاه بروز و ظهور علمای بزرگی بوده است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به مثابه یک مجلس فرهنگی است و این مجموعه می‌تواند منشأ تحولات ارزشمند فرهنگی در استان باشد.

موالی زاده به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سطح برخی بخش های کشور اشاره کرد و افزود: این شورا به صورت مویرگی در کشور رشد یافته و ترکیب خوبی نیز در آن پیش بینی شده است که بیش از 10 هزار نفر در آن فعالیت دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد: در شورای فرهنگ عمومی 15 سرفصل شامل گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تهیه شده است و تقویت فرهنگ کار جمعی، مدیریت بهینه مصرف و حمایت از تولید و خرید کالای ایران از جمله مباحث اقتصاد مقاومتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز