خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان اعلام کرد:

کاهش 20 درصدی مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در 8 ماه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۱۹

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در هشت ماهه امسال 16 نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد 9 نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند  افزود :از کل فوت شدگان  ناشی از مسمومیت با گاز در هشت ماهه امسال 13مرد و ما بقی زن  هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بر اساس این گزارش  بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان های ساری با 5 ،نور و کلاردشت هر کدام با 3 نفر بیشترین و شهرهای بابلسر  با یک مورد کمترین فوتی ثبت‌ شده است.

عباسی تصریح کرد بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان فروردین با 5 و آبان با 4 نفر بیشترین ماه و مهر با یک فوتی کمترین فوتی در ان به ثبت رسید.

وی افزود : با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما ، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

گفتنی است در سال گذشته (97) تعداد41 نفر (32مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز