خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

رشد 32 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۰۷۰

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماه نخست امسال، ۱۶۴نفر عابر پیاده که ۱۱۱نفر از آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشت.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،گفت:در هشت ماه نخست امسال، ۱۶۴نفر عابر پیاده که ۱۱۱نفر از آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشت.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در هشت ماه امسال را ۴۵۰ اعلام کرد و افزود: ۳۶درصد کل تلفات حوادث رانندگی هشت ماه امسال عابرین پیاده بودند و بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال و کمترین سنین کمتر از ۱۰ سالند و بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۷۰ نفر، معادل ۴۳ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا قرار دارند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان گفت: شهرستان‌های بابل با ۳۳ ، ساری با ۲۵ و آمل با ۱۵نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در هشت ماه امسال به خود اختصاص داده اند. و شهرستان گلوگاه با یک فوتی کمترین عابران متوفی در آن ثبت شده است.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: ۹۱نفر ازعابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی، ۷۳ نفر درون شهری و جان خود را از دست دادند، همچنین بر اساس آمار ۷۵ نفر از عابرین پیاده در محل حادثه و ۸۹ نفر در بیمارستان فوت کردند.

وی گفت: بر اساس آما ارجاعی مراکز پزشکی قانونی استان ، خرداد با ۲۸ ، مرداد با ۲۷ ،مهر آبان با ۲۲ نفر بیشترین شمار فوتی و تیر و فروردین هر کدام با ۱۵ نفر کمترین فوتی عابران پیاده در آن ثبت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز