خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

تفاهم نامه های اقتصادی از روی کاغذ خارج و عملیاتی شوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۴۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: تفاهم نامه های صادراتی و اقتصادی که در سطوح مختلف منعقد شده باید از روی کاغذ خارج شده و منتهی به انعقاد قرارداد و عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا مازندران حسن خیریانپور صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه اقلام صادراتی مازندران باید متنوع شود، اظهار کرد: بسیاری از اقلام تولیدی مانند گیاهان دارویی، صنایع دستی و ... باید در سبد صادرات قرار بگیرد و دیگر اقلام صادراتی شناسایی شود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات صادراتی استان نیز باید ارتقا یابد، تصریح کرد: محصولاتی که هنوز به کیفیت لازم نرسیده اند؛ نباید صادر شوند زیرا با برداشت زودهنگام و کیفیت نامناسب، به صادرات لطمه وارد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران راه اندازی پایانه های صادراتی شیلاتی، برنج، گل و گیاه و روماک گستر را برای تسهیل امور صادرات نیازمند عزم فعالان صادراتی دانست.

خیریانپور افزود: تفاهمنامه هایی که در سطوح مختلف منعقد شده باید از روی کاغذ خارج شده و منتهی به انعقاد قرارداد و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت الحاق به اتحادیه اورآسیا چقدر مورد توجه و استفاده تجار و صادرکنندگان ما قرار گرفته است؟ افزود: سند صادرات را با همکاری اتاق تهیه کردیم. مشکلات، ظرفیت ها، موانع و قابلیت ها در این سند بررسی شده و باید در شورای برنامه ریزی مصوب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه استان صادراتی هستیم باید بسته بندی، سورتینگ، هلدینگ، فرآوری و ... مدنظر قرار بگیرد .

خیریانپور تاکید کرد: حمل و نقل در صادرات استان بسیار نقش آفرین است و باید تقویت شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت ارزی به ارزش یک میلیارد دلار برای ریسک صادراتی بیش از پیش مورد توجه صادرکنندگان قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در پایان اظهار کرد: از رییس کل بانک مرکزی برای حل مشکلاتی نظیر مسایل ارزی و ... دعوت کردیم که در آینده نزدیک شاهد حضور ایشان در استان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز