خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران:

هدف افزایش قیمت بنزین تامین بودجه نیست/نام نویسی ۴۱۸ داوطلب نمایندگی مجلس در مازندران؛ انصراف ۲۶ نفر ازثبت نامی ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۲۹

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: در حال حاضر مجموع درآمدهای حاصله از اصلاح قیمت، نوعی جابجایی پول است ولی در گذشته از نظام درآمدی برای تامین بودجه استفاده می شد و کاهش ارزش پول از جمله تبعات آن بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ،حسین حسن نژاد صبح امروز شنبه در نشست با خبرنگاران به دو موضوع طرح ساماندهی سوخت و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و تأکید کرد که نحوه اطلاع‌رسانی و زمان اجرا و چگونگی اجرای طرح ساماندهی سوخت باید از هم تفکیک شود.

وی ضمن اشاره به امکان وجود انتقاداتی نسبت به این موارد، افزود: شیوه اجرای این طرح به معنای این نیست که دولت زبان رسا برای آن نداشت یا مردم نامحرم بودند، بلکه ملاحظاتی وجود داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران 70 درصد مصرف فعلی بنزین را مربوط به بنزین سهمیه‌ای دانست و گفت: 30 درصد مصرف مربوط به بنزین 3هزار تومانی است که کسانی هستند که بیش از نیاز روزانه تمایل به مصرف بنزین دارند.

وی افزود: همه دولت ها در مجموعه اداره امور کشور اصل پرداخت یارانه ها رو قبول دارند که بصورت مستقیم و غیر مستقیم پرداخت می شود، و هدفشان ایجاد فرصت برابر بین طبقات مختلف،توانمند سازی منابع انسانی و فرصت های توسعه یک کشور است.

حسن نژاد با بیان اینکه 50 درصد جامعه فاقد خودرو هستند علاوه بر این بخشی از این افراد، خودرو ابزار امرار معاش آنها نیست،افزود:در چنین شرایطی یارانه قشر ضعیف جامعه در دهک پایین به دهک های بالا نیز پرداخت می شد که این خلاف اصل عدالت و کاهش فاصله طبقاتی بین طبقات مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه میزان درآمدهای مالیاتی و جذب آن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است،تصریح کرد:

نسبت به سال گذشته مجموعه وصولی مالیات افزایش یافته است ولی با این حال با کسری بودجه مواجه هستیم.

حسن نژاد با بیان اینکه افزایش مالیات سبب ضربه خوردن بخش تولید خواهد شد ،گفت: البته این طرح سبب فشار آمدن به کارکنان دولت نیز می شود.

وی افزود: در صورت تداوم بی رویه مصرف بنزین باید تا سال 1400 واردکننده بنزین باشیم و یا اینکه پالایشگاه جدیدی را احداث کنیم.

حسن نژاد تصریح کرد: در حال حاضر مجموع درآمدهای حاصله از اصلاح قیمت، نوعی جابجایی پول است ولی در گذشته از نظام درآمدی برای تامین بودجه استفاده می شد و کاهش ارزش پول از جمله تبعات آن بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران  همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در قالب کمک های یارانه ای بین 60 میلیون نفر جمعیت توزیع می شود ،یادآور شد: سئوال اساسی این است که باید به نوعی کسری بودجه دولت ها تامین شود تا بتوانند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.  

وی شمار داوطلبان انتخاباتی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در مازندران را 418 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.

حسن نژاد بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی را کارشناسی ارشد اعلام کرد و گفت: کارمندان با 78 درصد بیشترین داوطلبان این دوره از انتخابات بوده اند.

وی بیشترین ترکیب سنی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مازندران را  30 تا 50 سال با 64 درصد عنوان کرد و افزود: داوطلبان 50 تا 75 سال دومین فراوانی سن در بین داوطبان مجلس بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه تاکنون 26 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در مازندران انصراف داده اند ،ادامه داد: این تعداد در حوزه انتخابیه های ساری و میاندرود7 نفر ، حوزه انتخابیه آمل  2 نفر،بهشهر، گلوگاه و نکا 1 نفر، تنکابن 4 نفر ،قائم‌شهر و سوادکوه 1 نفر،  نور و محمودآباد 3 نفر،  نوشهر و‌چالوس 5نفر،بابل 1 نفر، بابلسر و فریدونکنار از 2 نفر بوده  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز