خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران:

قوانین مزاحمی در ساخت جایگاههای سوخت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۹۹۵

رییس کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی گفت: قوانین مزاحمی در زمینه ساخت جایگاههای سوخت داریم، یکی از قوانین این است که جایگاههای سوخت باید 5 هزار متر و در قالب مجتمع باشد، که در مازندران جواب نمی دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ایوب فلاح نژاد عصر امروز در جلسه بررسی جایگاههای سوخت و رتبه بندی خدمات هتلها، اظهار داشت: حدود 300 هتل در مازندران داریم که تعداد هتلهای مناسب و استاندارد کمتر از 15 درصد این تعداد است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به دنبال تسهیل گری است، افزود: باید کمک کنیم که مسافرپذیرها، هتلها، متل ها و سایر اماکن اسکان مسافران، مناسب ترین امکانات را به گردشگران و مسافران ارائه دهند تا این افراد تبدیل به مشتریان همیشگی شوند.

رییس کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی گفت: یکی از دلایل عدم رجوع گردشگران، گرانی است و هتل را جایگاه افراد اشرافی می دانند، در شرایط فعلی بسیاری از گردشگران از چادرها و خانه مسافرها استفاده می کنند.

این مسئول گفت: برخی هتلها گاهاً حتی نمی توانند هزینه های جاری خود را تامین کنند. کاری که باید بکنیم این است که از استقرار چادرخواب ها و مسافرخانه ها و خانه های مساقر غیرمجاز جلوگیری کنیم.

فلاح نژاد اظهار داشت: در بسیاری از کشورها، دولت به مردم برای گردشگری تسهیلات می دهد تا مردم زمان هایی از سال را به گردش و مسافرت بروند، اما در کشور ما هنوز زمینه ای برای این اقدام وجود ندارد.

وی تاکید کرد: دولت باید به فعالان مجاز حوزه گردشگری سوبسید بدهد تا به شکوفایی برسند و در ازای آن نیز، از این واحدها خدمات مناسب بخواهد.

رییس کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی درباره جایگاه های سوخت و مشکلات این اماکن گفت: 220 جایگاه سوخت در مازندران داریم. بحث مهمی که مورد تاکید است؛ درباره سرویس های بهداشتی است که عمدتا پاکیزه نیستند و مسافران گلایه مند هستند.

فلاح نژاد ادامه داد: جایگاه داران نیز گلایه دارند که سرویس بهداشتی در جایگاههای سوخت عمدتا مورد استفاده غیر از مصرف کنندگان سوخت قرار می گیرد و بعضاً وسایل آنها از هود تا ظرف مایع به سرقت می رود! به همین دلیل هزینه های زیادی برای نگهداری و تعمیرات در مدت کوتاهی بر سایر هزینه های جایگاهها اضافه می شود.

این مسئول اظهار داشت: پیشنهاد شد که مدیریت جایگاهها در بخش رعایت موارد بهداشتی توسط شرکتهای تعاونی مدیریت شود و خوب است که با همکاری بهزیستی، افرادی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان ساخت جایگاههای سوخت با مشکلاتی مواجه اند گفت: قوانین مزاحمی در این زمینه داریم، یکی از قوانین این است که جایگاههای سوخت باید 5 هزار متر و در قالب مجتمع باشد، که در مازندران جواب نمی دهد.

فلاح نژاد درباره فاصله بین جایگاههای سوخت اظهار داشت: این فاصله و جانمایی توسط دستگاههای مربوطه مشخص می شود، اگر فواصل تعدیل شود؛ هم اشتغال و هم سرمایه گذاری جدید صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز