خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت:

طرح پزشک خانواده باید در کل کشور اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۸۳

محمد آسایی گفت:استان مازندران اجرای طرح پزشک خانواده را از ۷ سال قبل آغاز کرده است و این طرح پایلوت را به خوبی اجرا کرده است که باید در کل کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آسایی، مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی در این نشست هدف بازدید هیات پاکستانی را آشنایی با نظام مراقبت های اولیه دانست و گفت:استان مازندران اجرای طرح پزشک خانواده را از  ۷ سال قبل آغاز کرده است و این طرح پایلوت را به خوبی اجرا کرده است که باید در کل کشور اجرایی شود.

وی یکی دیگر از اهداف این بازدید را آشنایی با مراقبت بهداشتی و ادغام آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: کشور پاکستان نیز نکات مثبتی از جمله مشارکت بخش خصوصی، فعالیت NGO و امور طب سنتی دارد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

آسایی با بیان اینکه از بین رفتن رابطه مالی بین پزشک و بیمار یکی از مزیت های طرح پزشک خانواده است، ادامه داد: در این طرح جمعیت تحت پوشش پزشک مشخص و برای همه آن ها پرونده الکترونیک تشکیل شده که قابل پیگیری است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی با بیان اینکه مردم زمانی به سیستم بهداشت و درمان اعتماد می کنند که به راحتی به سیستم ارجاع دسترسی پیدا کنند، گفت: اگر کیفیت طرح پزشک خانواده ما درست باشد قطعا مردم وقت و انررژی خود را برای گرفتن وقت ویزیت برای سطوح بعدی هزینه نمی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز