خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۴۷

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برخورد قانونی همراه با سرعت و دقت با متخلفان و مجرمین احتمالی انتخابات، در دستورکار دادستان های سراسر مازندران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد صادق اکبری در همایش هیات های اجرایی استان مازندران که امروز دوشنبه در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد با اشاره به اینکه از اول انقلاب تاکنون شاهد برگزاری انتخابات مختلف بوده ایم ، اظهار کرد: در 40 سال اخیر رکوردار انتخابات در دنیا بوده ایم.

وی افزود:حضور حداکثری و موثر مردم در انتخابات از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات مازندران گفت:برخورد قانونی همراه با سرعت و دقت با متخلفان و مجرمین احتمالی انتخابات، در دستورکار دادستان های سراسر مازندران خواهد بود.

با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات در دوره های گذشته تاثیر خود را بخوبی نشان داده است،گفت: سلامت وقانونمند بودن و ضابطه مند بودن انتخابات و حفظ امنیت انتخابات از رویکردهایی است که دستگاه قضایی در کنار دیگر مراجع ذیربط به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نیز در این انتخابات به وظایف قانونی خود خوب عمل می کند،افزود: شناسایی و پیشگیری  از تخلفات احتمالی انتخابات در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.تا با تدابیر اتخاذ شده کاری کنیم جرم اتفاق نیفتاده یا کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام اکبری خرید و فروش رای در قالب توزیع اقلام و کمک های نقدی و غیرنقدی به اشخاص و افراد، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه فرد دیگر، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن نام افراد، ازجمله مصادیق این جرائم محسوب می شود.

وی ادامه داد: اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا و تقلب در شمارش آرا، تقلب در اوراق تعرفه، جابجایی یا معدوم نمودن اوراق انتخاباتی بدون مجوز و ایجاد رعب و وحشت در هنگام برگزاری انتخابات را از جمله دیگر این موارد برشمرد 

حجت الاسلام اکبری افزود: طبق قانون، دستگاه قضایی مکلف است به پرونده های مرتبط با تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند و بر این اساس در حوزه های قضایی استان شعب ویژه و خاص معین شده که فهرست این شعب به حوزه های اخذ رای و فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز