خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

401 داوطلب نمایندگی مجلس در مازندران نام نویسی کردند/ رشد 34.5 درصدی ثبت نامی ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۱۴

استاندار مازندران گفت: 401 داوطلب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،احمد حسین زادگان در نشست خبری که به مناسبت ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در ستاد انتخابات مازندران در استانداری برگزار شد، با اعلام اینکه 401 داوطلب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران نام نویسی کردند که این میزان نسبت به دوره دهم 31.5 درصد رشد داشته است،اظهار کرد: این تعداد در دوره قبل انتخابات مجلس 305 داوطلب بوده است.

وی با بیان اینکه داوطلبان مرد در دوره دهم 281 نفر بوده که این تعداد در دوره یازدهم به 378 رسیده است،افزود: این تعداد نسبت به مشابه دوره قبل 34.5 درصد رشد داشته است.

استاندار مازندران شمار داوطلبان زن را در دوره دهم 24 نفر و در این دوره 23 نفر اعلام کرد و گفت: حوزه انتخابیه بابل با 74 داوطلب بیشترین و حوزه انتخابیه بابلسر با 22 نفر کمترین داوطلب را در این دوره از نام نویسی مجلس یازدهم داشته است.

وی افزود:از تعداد داوطلبان ثبت نامی 20 نفر دارای مدرک کارشناسی و 299 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده است که در این مقطع 47.3 درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

حسین زادگان ادامه داد: از تعداد ثبت نامی ها 53 نفر مدرک دکترا،27 نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی با اشاره به مشاغل داوطلبین مجلس یازدهم ،تصریح کرد:  در این دوره 146 کارمند در 9 حوزه انتخابیه مازندران ثبت نام کردند که این میزان نسبت به دوره گذشته 105 درصد افزایش داشته است.

حسین زادگان شمار داوطلبین بازنشسته را 59 نفر، مشاغل آزاد 55 نفر ،وکیل 17 نفر ،روحانی 10 نفر اعلام کرد و افزود: روحانیون ملبس به لباس روحانیت در این دوره از انتخابات  مجلس یازدهم نسبت به دوره دهم 52 درصد کاهش داشته است.

استاندار مازندران ،تصریح کرد:حوزه انتخابیه آمل از 27 نفر دوره دهم به 37 نفر دوره یازدهم، حوزه انتخابیه از 52 به 74 نفر، حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار از 27 به 22 نفر، حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا از 27به 32 نفر، حوزه انتخابیه تنکابن از 27به 37 نفر، حوزه انتخابیه ساری و میاندرود از 45 به 61 نفر، حوزه انتخابیه قائم‌شهر و سوادکوه از 50 به 62 نفر، حوزه انتخابیه نور و محمودآباد از 22 به 31 نفر، حوزه انتخابیه نوشهر و‌چالوس از 26 به 48 نفر افزایش یا کاهش یافته است.

بر این اساس بیشترین رشد متعلق به حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس با 84 درصد رشد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز